כדור השלג מתגלגל: בקשת פירוק לטאו של אילן בן-דב

מחזיקי אג"ח ג' דורשים לפרק את חברת טאו תשואות ולפתוח בחקירה נגד ההנהלה ובעל השליטה ‏‎‎■ מבקשים למנות את עו"ד ד"ר יוסי שגב כמפרק זמני‏

‎‎אילן בן-דב ממשיך להסתבך: מחזיקי אג"ח ג' של חברת טאו תשואות הגישו בקשת פירוק לחברה הנמצאת בשליטתו. החוב לשתי סדרות האג"ח (ב' ו-ג'), שעם בעליהן התנהל יותר משנה משא-ומתן להסדר חוב, מסתכם ב-310 מיליון שקל. חברת ההחזקות טאו משקיעה כיום בעיקר במניות חברה אחרת שבשליטת בן-דב, סאני (7.4% מההון).

‏הניסיונות להגיע להסדר חוב לא נשאו פרי, ובחודש יוני אישר בית המשפט צו הקפאת הליכים לחברה. נוסף על החוב למחזיקי האג"ח קיים חוב לבנק לאומי,‏ בהיקף של 155 מיליון שקל, שהועמד לפירעון מיידי באוגוסט השנה. חודש לאחר מכן הודיע יוסי ארד, יד-ימינו של בן-דב, על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל החברה.

‏הנאמן מטעם בית המשפט לחברה, עו"ד אלי זהר, ניסה לגשר בין הצדדים ללא הצלחה, וביקש אתמול (א') הארכה של תקופת הקפאת ההליכים בשבוע נוסף.

עו"ד רענן קליר, המייצג את סדרה ג', מסר: "מחזיקי האג"ח החליטו לשים קץ לסאגה המתמשכת של משא-ומתן בלתי נגמר עם אילן בן-דב. לפיכך הגשנו בשמם בקשה למנות מיד את עו"ד ד"ר יוסי שגב כמפרק זמני, שיבצע חקירות מקיפות כדי להגיע לחקר האמת ולמצות את זכויות התביעה השונות בכל הקשור להתנהלותם של בן-דב ושל גורמים הקשורים בחברה".

‏טאו נסחרת בשווי של 5 מיליון שקל בלבד, לעומת שווי של 490 מיליון שקל ביולי 2007.‏ את הרבעון הראשון של 2012 סיימה החברה בהפסד של 18 מיליון שקל, בהמשך להפסדים של כ-850 מיליון שקל בשנים 2008-2011.

ההפסדים יצרו לחברה גירעון של 506 מיליון שקל בהון העצמי של החברה, ורואי החשבון צירפו לדוחות כבר מזמן הערת "עסק חי". ‏‎‎‏