ביה"ד של לשכת רו"ח: הבחירות ללשכה יתקיימו ב-6 בנובמבר

בכך קיבל ביה"ד את עתירת חברי הוועד המרכזי בלשכה התומכים בדודי גולדברג כמועמד לנשיאות ■ נשיא הלשכה המכהן, דורון קופמן, לא מוותר ומערער למחוזי

ההתכתשות המשפטית סביב הבחירות הקרבות לנשיאות לשכת רואי החשבון עולה מדרגה: אמש (א') קבע בית הדין של לשכת רואי החשבון כי הבחירות ללשכת רואי החשבון יתקיימו ב-6 בנובמבר - כפי שביקשו חברי הוועד המרכזי בלשכה הנמנים עם מחנה תומכיו של רו"ח דודי גולדברג כמועמד לנשיאות. ואולם, נשיא לשכת רואי החשבון המכהן, רו"ח דורון קופמן, לא מוותר.

הבוקר (ב') הגיש קופמן עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי כנגד החלטת בית הדין. לטענתו, באמצעות עו"ד שמוליק כהן, ההחלטה ניתנה בלא סמכות, במעמד צד אחד ותוך ניגוד עניינים. זאת, נטען, בין היתר, לאחר שבית הדין קיים דיון מבלי לזמן אותו אליו כדין, לפחות 15 יום מראש (ההודעה נמסרה פחות משני ימי עבודה מראש), וקיבל החלטה שעומדת בניגוד לתקנון לשכת רואי החשבון.

ההחלטה עליה מערער קופמן ניתנה בעתירתם של הוועד המרכזי של הלשכה; רו"ח מנחם רהב, מזכיר כבוד של הלשכה; ורו"ח יזהר קנה, סגן נשיא הלשכה; כנגד נשיא הלשכה, קופמן, בטענה כי הוא מנסה להכשיל את קיום הבחירות לנשיאות הלשכה.

לטענת העותרים, בישיבות שקיים הוועד המרכזי הוחלט על מועד עריכת הבחירות בראשית נובמבר, ואולם קופמן פעל לסיכול קיום הבחירות, בין היתר באמצעות עיכוב משלוח ההודעה על מועד הבחירות, סירובו להעלות את הנושא להצבעת הוועד ו"פיצוץ" ישיבה שדנה בנושא.

מנגד, קופמן טען כי עריכת הבחירות במועד שנקבע מנוגדת לתקנון, כיוון שהודעה עליה לא נשלחה לבוחרים במועד, אינה חוקית ואינה דמוקרטית. עוד טען קופמן כי חברי הוועד העותרים מנסים 'לגנוב' בחירות, והציע מועד חלופי על המועד שנקבע, 6 בדצמבר.

דייני בית הדין של לשכת רואי החשבון, אב"ד עו"ד ורו"ח יחזקל פלומין, רו"ח ברוך גיירמן ורו"ח אריה חנן, קבעו פה-אחד כי הבחירות יתקיימו במועד הראשון, וציינו כי בישיבת הוועד בה הוחלט על מועד הבחירות, הודה קופמן עצמו כי 6 בנובמבר הוא המועד הנבחר. "לאור זאת", קבעו, "העתירה שהוגשה התייתרה".

כזכור, לפני כחודשיים חשף "גלובס" את כוונתו של רו"ח גולדברג להתמודד מול קופמן בבחירות לנשיאות. עם פרסום ההודעה על מועמדותו החליט הוועד המרכזי בלשכה שלא להמליץ על קופמן כמועמד מטעמם בבחירות הקרובות, אלא על גולדברג. מועמדותו של קופמן התאפשרה רק לאחר שגייס מספיק קולות מחברי הלשכה (שאינם חברי ועד) שיתמכו בו כמועמד.