"קופמן מנסה להכשיל את קיום הבחירות ללשכת רו"ח במועד"

בעתירה לבית הדין של הלשכה נטען כי למרות ההחלטה לקיים את הבחירות ב-6 בנובמבר, פעל הנשיא כדי להביא לדחייתן ■ קופמן: "מנסים לגנוב את הבחירות"

זירת הבחירות לנשיא לשכת רואי החשבון מתחממת ומגיעה גם לזירה המשפטית: הבוקר (ג') הגישו הוועד המרכזי של הלשכה; רו"ח מנחם רהב, מזכיר כבוד של הלשכה; ורו"ח יזהר קנה, סגן נשיא הלשכה; עתירה דחופה לבית הדין של הלשכה כנגד נשיא הלשכה, רו"ח דורון קופמן, בטענה כי הוא מנסה להכשיל את קיום הבחירות ללשכה, שצפויות להיערך ב-6 בנובמבר.

העותרים נמנים על מחנה תומכיו של רו"ח דודי גולדברג, סגן נשיא הלשכה ויו"ר מרחב תל-אביב בלשכה, המתמודד על הנשיאות מול קופמן.

לטענת העותרים, באמצעות עורכי הדין זרי חזן ומיטל לופוליאנסקי, בישיבות שקיים הוועד המרכזי הוחלט על מועד עריכת הבחירות בראשית נובמבר, ואולם "הלכה למעשה, ומטעמים השמורים עמו, ניסה קופמן להכשיל את קיום הבחירות במועד שהוחלט והוסכם כדין" - בין היתר באמצעות עיכוב משלוח ההודעה על מועד הבחירות; סירובו להעלות להצבעת הוועד הצעות המאפשרות את קיום הבחירות במועד והפסקת הישיבה שדנה בנושא; ומכתב התרעה כנגד מזכיר הכבוד, המאיים בחיוב אישי בהוצאות אם יתקיימו הבחירות במועד.

לפני כחודש וחצי חשף "גלובס" את כוונתו של רו"ח גולדברג להתמודד מול קופמן בבחירות לנשיאות. עם פרסום ההודעה על מועמדותו החליט הוועד המרכזי בלשכה שלא להמליץ על קופמן כמועמד מטעמם בבחירות הקרובות, אלא על גולדברג. מועמדותו של קופמן התאפשרה רק לאחר שגייס מספיק קולות מחברי הלשכה (שאינם חברי ועד) שיתמכו בו כמועמד.

בעתירת הוועד המרכזי של הלשכה נגד קופמן נטען כי בשתי ישיבות שהתקיימו בספטמבר ובאוקטובר, קיבל הוועד החלטות הנוגעות לקיום הבחירות לוועד המרכזי ולנשיא הלשכה, וכן כינוס האסיפה הכללית בהתאם לתקנון בראשית נובמבר.

לפי תקנון הלשכה, על הלשכה לשלוח הודעה מוקדמת של 30 ימים לפחות לפני כינוס האסיפה הכללית, בה יוכרזו המועמדים.

ואולם, נטען, למרות דרישות חוזרות ונשנות מקופמן לשלוח לחברי הלשכה את ההודעה המוקדמת בעניין קיום האסיפה הכללית ועריכת הבחירות, עיכב הנשיא את ההודעה עד ל-7 באוקטובר - 32 ימים לפני מועד כינוס האסיפה שנקבעה.

פוצץ את הישיבה

עוד טוענים העותרים כי בישיבת הוועד שהתקיימה ב-11 באוקטובר טען קופמן כי כיוון שחברי הלשכה קיבלו את ההודעה על הבחירות באיחור, לא ניתן לערוך את הבחירות במועד שנקבע. קופמן אף ביקש לערוך הצבעה על הצעתו לדחות את מועד הבחירות, אך משלא הושגה הסכמה, "פוצץ" את הישיבה.

לטענת העותרים, קופמן עזב את המקום "משנוכח כי אין רוב להצעתו לדחות את מועד קיום הבחירות", אך "לא נעל את הישיבה". על כן, צוין בעתירה, מינו חברי הוועד את סגנו, רו"ח קנה, לשמש כיו"ר הישיבה במקומו ולהמשיכה.

בסוף הדיון החליטו חברי הוועד על קיום הבחירות במועדם, שליחת הודעות בעניין הבחירות במיילים והסמכת מזכיר הלשכה לייצג את הלשכה בכל עניין הנוגע לבחירות. ואולם, נטען, בשלב בו ניסה מזכיר הלשכה לבצע את תפקידו, הוא נתקל בסירוב מצד קופמן, שטען כי ההחלטות התקבלו ללא סמכות.

"דגל שחור"

מספר ימים לאחר הישיבה פנה קופמן במכתב אל מזכיר הכבוד, שכותרתו: "התרעה לפני ביצוע פעולות שאינן מתיישבות עם החוק". במכתב טען קופמן כי עריכת הבחירות במועד שנקבע מנוגדת לתקנון אינה חוקית ואינה דמוקרטית.

לטענתו, הוא נעל את הישיבה השנייה נוכח התעלמות רוב חברי הוועד מהעבירה על התקנון בעניין מועדי יידוע חברי הלשכה על הבחירות, ולתדהמתו גילה כי לאחר מכן המשיכו חברים בוועד המרכזי בקיום הישיבה וקיבלו במסגרתה החלטות, שיש בהן כדי לחייב את הלשכה בהוצאות כספיות ניכרות. לטענת קופמן, "דגל שחור של אי-חוקיות מתנוסס מעל המהלך הזה".

בהמשך הודיע קופמן על עריכת ישיבה נוספת, במסגרתה ייקבע מועד חדש לבחירות. בתגובה שיגר רו"ח גולדברג מכתב לכל חברי הלשכה, בו ציין כי בכוונת הוועד לפנות לבית הדין להסדרת הנושא.

"מנסים 'לגנוב' את הבחירות"

קופמן מסר בתגובה: "העתירה טרם הגיעה לידיי, כך שאיני יכול להתייחס לפרטיה. עם זאת, כל עוד אני מכהן כנשיא, הלשכה לא תעבור על החוק ולא תפעל בדרכים עקלקלות, שגם אם ניתן 'להכשיר' אותן, עדיין ינדוף מהן ריח עז של סירחון. תמוהה בעיניי ההיסטריה של אותם חברים, שממש מנסים 'לגנוב' בחירות. הרי לא יעלה על הדעת לקיים בחירות בסוד, מבלי לאפשר לחברים להגיש את מועמדותם. כבר זימנתי ישיבת ועד מרכזי ליום שישי הקרוב, שבה יהיה ניתן לקבוע מועד חדש, ואני מציע את ה-6/12/12".