"האג"ח של חברות ההחזקה עדיין משקפות חשש מאי החזר"

גיל קופפרברג מאנליסט מזהה הזדמנות בבנקים, ולא מאמין בהיצמדות למדד: "יש מניות שמתומחרות גבוה מדי"

"רכבת הרים". כך מסכם גיל קופפרברג, מנהל תיקי לקוחות בבית ההשקעות אנליסט, את החודשים שחלפו מאז התארח במדור, ובהם הספיק השוק לצלול ושוב להתאושש, על רקע המשבר המתמשך באירופה ונושא הגרעין האיראני בארץ.

קופפרברג מצידו ממשיך להחזיק בעמדה אופטימית לגבי השוק המקומי. "סביבת המאקרו בארץ טובה, ואירופה וארה"ב מושכות את השווקים מעלה", הוא אומר, "שורה של החלטות של מנהיגי אירופה לתמוך בכלכלות שבמצוקה בתוך האיחוד האירופי וירידת סיכון התפרקות הגוש בעת הזו, החזירו את שוקי המניות בעולם לעליות, ואת השוק הישראלי ביתר שאת".

עוד הוא מציין כי סביבת הריביות הנמוכה באג"ח הממשלתיות תומכת בהשקעה במניות לטווח ארוך, משום שבטווח הקצר סביר שתהיה תנודתיות. בהתאם הוא ממשיך להקצות רבע מתיק ההשקעות שלו לטובת האפיק המנייתי, כאשר את הנתח העיקרי הוא מקצה לטובת מניות בארץ (17%) ואת היתרה לטובת מניות בחו"ל (8%). "באחרונה גופים מוסדיים רבים הסיטו כספים להשקעות מחוץ למדינה, ובחרו לא להשקיע כספים נוספים בשוק המקומי. בשל כך השיא שוק המניות הישראלי תשואה שלילית, שגם הייתה תשואת חסר ביחס לשוקי חו"ל. אם ננטרל את השפעת מניית מלאנוקס, הירידה הייתה אף חדה יותר".

לדבריו, בעת הנוכחית הוא מרגיש יותר בנוח להשקיע במניות המגזר בפיננסי. כמו כן, הוא לא מאמין בהיצמדות למדד: "יש מניות שמתומחרות גבוה מדי, ולכן אנחנו מעדיפים בחירות ספציפיות". בסבב הקודם, נזכיר, המליץ קופפרברג על מניות כגון עזריאלי שאיבדה מאז 3%, ופז נפט שהתחזקה ב-5.6%. אולם כעת הוא מזהה הזדמנויות טובות יותר, בין היתר במניות הבנקים. את המלצתו על מניות התקשורת הוא מותיר על החזקה במשקל חסר.

חשיפה למניות הבלו-צ'יפ

באשר לאפיק המנייתי בחו"ל, קופפרברג ממשיך להעדיף את השוק האמריקני. "קצב הצמיחה בארה"ב הוא אמנם מתחת ל-2%, אולם חלו ירידה בשיעור האבטלה ושיפור בשוק הדיור ובסנטימנט הצרכנים, זאת לצד התמתנות בפעילות בייצור התעשייתי והשירותים", הוא אומר. העדפתו נותרה למניות הבלו-צ'יפ ולחברות בעלות פיזור פעילות גלובלי, כמו חברת התרופות נוברטיס, שמאז שהמליץ עליה ביוני האחרון זינקה ב-16%.

החלק הגדול ביותר בתיק של קופפרברג (40%) נותר החשיפה לאג"ח קונצרניות: 35% לטובת אג"ח קונצרניות צמודות, ו-5% לטובת שקליות. "התשואות באג"ח נמוכות, כך שאין לי העדפה בין אג"ח צמודות לשקליות. באפיק הקונצרני בחרתי להקנות עדיפות לצמודות, כדי ליהנות ממרווח התשואה הנוסף באפיק זה", הוא אומר.

"כדאי לשים לב שהתשואה הגלומה במדד התל בונד נמוכה יחסית עקב משקלן הגבוה של אג"ח מסקטור הפיננסים, שהתשואה הגלומה בהן נמוכה". במקביל, קופפרברג חוזר על המלצתו להשקיע באג"ח של חברות הנדל"ן המניב כגון אמות ג', בריטיש ג', גזית גלוב ג' ואלוני חץ ו', שנסחרות בתשואה של 2.1%, 3.5%, 2.5% ו-2.3% בהתאמה, ובאג"ח של חברות התקשורת. כמו כן, הוא עדיין ממליץ להימנע מהשקעה באג"ח של חברות ההחזקה, "אגרות החוב שלהן עדיין משקפות מחירים המבטאים חשש מאי החזר מלא של החוב".

אג"ח שקליות עדיפות על צמודות

את 35% הנותרים מקצה קופפרברג לטובת אגרות החוב הממשלתיות, עם עדיפות לאפיק השקלי על פני הצמוד (25% ו-5%, בהתאמה). "למרות התשואות הנמוכות שמבטיחות אגרות החוב הממשלתיות, מגמת ירידת התשואות בהן נמשכת בשל הצפי כי הריבית במשק תישאר ברמתה הנמוכה תקופה ארוכה", הוא אומר. לדבריו, אג"ח הממשלתיות הצמודות הפגינו ביצועים טובים יותר מהשקליות כתוצאה מגל עליות המחירים בארץ. "הצפי להמשך עליות מחירים שיגיעו ממגזר המזון וכן גזרות מיסוי חדשות העלו את ציפיות האינפלציה לרמות של 2.5% לשנה הקרובה". בנוסף, קופפרברג ממשיך לשמור על מח"מ קצר עד בינוני: 1-3 שנים באג"ח השקליות ו- 2-4 שנים בצמודות.

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

מה עשו המניות
 מה עשו המניות

תיק ההשקעות
 תיק ההשקעות