חסות של 250 מיליון דולר לשחקן גולף (שלא קוראים לו טייגר וודס)

דיווח: רורי מקלרוי יהפוך לפרזנטור של נייקי עבור הסכום הנ"ל, בהסכם ל-10 שנים; הצפון אירי רשם בקריירה שלו עד היום הכנסות בסך 10 מיליון דולר בלבד מספונסרים

שחקן הגולף הצפון אירי רורי מקלרוי על-סף חתימת הסכם חסות אישי שיעניק לו בוננזה כספית אדירה. "הגרדיאן" מפרסם כי מקלרוי קרוב לחתום עם נייקי על חוזה שיבטיח לו 250 מיליון דולר למשך 10 שנים.

על-פי הדיווח, מקלרוי בן ה-23 הצליח להרוויח עד היום סכום פעוט (יחסית) של 10 מיליון דולר בלבד מנותני החסות השונים שלו, ביניהם אפשר למצוא את בנק סנטאנדר, ומותג משקפי השמש אוקלי.

עם ההסכם החדש, יוכל להיות מקלרוי חלק מהליגה של של "הגדולים" - הגולפאים האמריקנים טייגר וודס ופיל מיקלסון - מבחינת הכנסות מחוץ למגרש הגולף. על-פי מגזין "פורבס", הכניס וודס ב-2011 סך של 62 מיליון דולר מהמפרסמים שלו, בעוד מיקלסון נהנה מ-38 מיליון דולר. מקלרוי לעומתם הסתפק ב-5.9 מיליון דולר בלבד מספונסרים.

בנייקי רואים במקלרוי פרזנטור אידיאלי, על רקע התדמית הנקייה שלו והעובדה שלא עורר שום מחלוקת במהלך הקריירה שלו. אגב, מקלרוי נמצא ביחסים עם הטניסאית הדנית קרוליין ווז'ניאקי, שמקבלת חסות אישית מאדידס, המתחרה של נייקי, אם כי העניין הזה לא אמור לפגום בעסקה הנרקמת.

מטבע הדברים, לאחר החתימה עם נייקי יאלץ מקלרוי להחליף את נותנת חסות ההלבשה והציוד שלו כיום, מותג Titleist של חברת Fila. החוזה בין הצדדים מסתיים בסוף 2012.

במהלך הקריירה המקצוענית שלו, שהחלה ב-2007, הכניס מקלרוי כ-24 מיליון דולר מפרסים כספיים ישירים מניצחונות בטורנירי גולף. הוא זכה בשני טורנירי מייג'ור: ביו.אס אופן ב-2011 וב-PGA ב-2012.