חברת הסטארט-אפ הישראלית WalkMe גייסה 5.5 מ' ד'

את חברת WalkMe הקימו ב-2011 עדיקא, רפי סווירי, אייל כהן ויובל שלום והארבעה פיתחו פלטפורמה שמאפשרת לכל בעל אתר לבנות הדרכות שמלוות את הגולש צעד אחד צעד תוך כדי ביצוע פעולות שונות

חברת הסטארט-אפ הישראלית WalkMe, המטמיעה כלי הדרכה ידידותי באתרים, גייסה 5.5 מיליון דולר בהובלת קרן ג'מיני ישראל, לצד הקרנות גיזה ומנגרוב. החברה גייסה עד היום 7 מיליון דולר.

לדברי מנכ"ל WalkMe, דן עדיקא, "המימון שקיבלנו מיועד לתמוך בצמיחה המהירה של החברה. יש לנו כיום אלפי עסקים שנרשמו לאתר ומשתמשים במוצר לשימוש יעיל יותר במערכותיהם, ביניהם חברות ענק בינלאומיות. בסיבוב זה הוספנו משקיעים ששותפים לראייתנו כיצד ניתן ליצור חברה משמעותית, שתפשט ותייעל את הדרך בה אנשים משתמשים באינטרנט". ערן וגנר, שותף בקרן ג'מיני, הוסיף כי "ארגונים המספקים שירותים נתקלים בבעיות התמצאות של המשתמשים, שבמקרים רבים שוגים ואינם מצליחים לסיים את הפעולה הנדרשת. WalkMe הוא שירות מהפכני שעתיד לפתור בעיה זו ולשנות ולייעל את הדרך בה אנשים משתמשים באתרי אינטרנט".

את חברת WalkMe הקימו ב-2011 עדיקא, רפי סווירי, אייל כהן ויובל שלום והארבעה פיתחו פלטפורמה שמאפשרת לכל בעל אתר לבנות הדרכות שמלוות את הגולש צעד אחד צעד תוך כדי ביצוע פעולות שונות. אחת ממטרות הפלטפורמה היא להפחית מעלויות התמיכה הטכנית באתר ולהגביר את האינטראקציה והמעורבות של הגולשים.

כדי להשתמש במוצר של walkme יש להוריד תוסף לדפדפן פיירפוקס (בקרוב גם לכרום) ולהטמיע קוד קצר ופשוט באתר הבית. משם, מדובר בממשק פשוט שמאפשר להוסיף הדרכות לפעולות שונות באתר. כך, באתר של בנק ניתן להוסיף הדרכות לפעולות כמו הזמנת פנקס צ'קים, הפקת תדפיסי כרטיס אשראי קודמים ועוד.

"האתרים צריכים לבדוק מה השאלות הנשכחות ביותר שמגיעות לשירות הלקוחות שלהם ולייצר עבורם מדריכים. היתרון הגדול הוא שממשק ההוספה פשוט כך שלא צריך אנשים טכניים לאורך הדרך כדי לייצר את המדריכים", הסביר סווירי. לדבריו, המוצר נגיש מכל הדפדפנים השונים כולל מדפדפנים סלולריים.

"זה דומה למכשיר GPS, שאומר לך לאן להגיע ומנווט אותך ממקום למקום", הוא אומר. הגולש עצמו רואה את ההדרכה באמצעות בועיות קטנות שצצות על-גבי האתר לאורך הדרך במקומות הרלבנטיים עד לסיום התהליך עצמו. מי שהבין במהלך הדרך את הפרוצדורה, יכול ללחוץ על איקס בשולי הבועה ולהפסיק את ההדרכה. המוצר מתאים לאתרי מסחר, בנקאות ואפילו לשימוש פנימי של ארגונים שרוצים להדריך את העובדים שלהם באתרים פנימיים במקום לשלוח אותם לקורסי הדרכה.

המודל הכלכלי של החברה מבוסס על מודל חינמי שמאפשר עד שלוש הדרכות ועד 300 צפיות בחודש ומעבר לזה מוצרים בתשלום, כשהפופולרי ביותר מאפשר 20 הדרכות ועד 10,000 צפיות בחודש.