תום עידן: דייויד סטרן עוזב את תפקיד הקומישינר של ה-NBA

הקומישינר בן ה-70, שמחזיק בתפקיד מאז 1984 הודיע כי יפרוש בפברואר 2014; סגנו אדם סילבר יחליף אותו; סטרן: "הליגה במצב מצוין"

רגע לפני פתיחת עונת 2012/13, יצא היום (ה') דייויד סטרן בהודעה דרמטית על החלטתו לפרוש מתפקיד הקומישינר של ה-NBA. סטרן, שמחזיק בתפקיד מאז 1984, הודיע כי יסיים באופן רשמי את תפקידו ב-1 בפברואר 2014. מי שיחליף אותו יהיה אדם סילבר, סגן הקומישינר ומי שנחשב כמספר 2 של סטרן מאז שנת 2006.

למרות לא מעט טענות על הכוחנות של סטרן, בעיקר במאבקים מול ארגון השחקנים, הוא נחשב לאחד מהקומישינרים הטובים בספורט האמריקני. הוא הפך את ה-NBA מארגון כושל לארגון שמכניס קרוב ל-5 מיליארד דולר בעונה. בתקופתו הפכו שחקני ה-NBA למגזר המרוויח ביותר בספורט העולמי, עם שכר ממוצע של כ-5.7 מיליון דולר לעונה לשחקן.

הוא זה שאחראי בין היתר על הנהגת תקרת השכר בליגה, על פתיחתה של הליגה לשחקנים מבחוץ והפיכתה לכוח גלובאלי, ואף חתם על הקמת ליגת ה-WNBA. "זו היתה תקופה מצוינת", אמר סטרן. "אני אמשיך בתפקיד עוד 15 חודשים. הליגה המצב מצוין".

סטרן, שחגג 70 בחודש שעבר, הוא הקומישינר שכיהן הכי הרבה שנים בתפקיד. כשיירד מהבמה ישלים 30 שנים בסך הכל כראש הארגון. במסיבת העיתונאים אמר סטרן כי קיבל את ההחלטה כבר לפני שישה חודשים.