כלל ביטוח השלימה מכירת גארד: רווח של יותר מ-72 מ' ש'

סך התמורה שקיבלה כלל ביטוח, השייכת לקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, עומד על כ-865 מיליון שקל ■ כ-200 מיליון שקל יוזרמו לכלל ביטוח לצורך חיזוק ההון

כלל ביטוח השלימה את עסקת מכירת חברת הביטוח גארד. סך התמורה שקיבלה כלל ביטוח, השייכת לקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, עומד על כ-865 מיליון שקל (לפני מס).

כתוצאה מהשלמת העסקה תרשום כלל ביטוח רווח של 72 מיליון שקל (אחרי מס) ועוד 13 מיליון שקל (לפני מס).

בכלל ביטוח מציינים כי החברה מתכוונת לייעד את תמורת המכירה, בכפוף לאישור הדירקטוריון שלה, למטרות העיקריות הבאות: פירעון קרן הלוואה בסך 230 מיליון שקל לבנק בגין חוב המהווה חוב מהותי של החברה (בעקבות הפירעון האמור, לא יהווה עוד החוב חוב מהותי של החברה, יתרת הקרן שלו תעמוד על כ-230 מיליון שקל ותנאי ההלוואה יוסדרו מחדש).

בנוסף, הזרמת הון לכלל ביטוח, חברה בת של החברה, בסך של כ-200 מיליון שקל לצורך חיזוק הונה של כלל ביטוח וכן חלוקת דיבידנד לבעלי מניות החברה בסכום שיקבע הדירקטוריון.

בנוסף, מתכוונת כלל ביטוח לפרוע לבנק, שהינו בעל עניין בחברה, סך של 50 מיליון שקל על חשבון החוב לאותו בנק.

במקביל הודיעה כללביט מימון, חברה בת של כלל ביטוח, כי היא בוחנת אפשרות לבצע הנפקה של כתבי התחייבות נדחים בסכום של בין 200 ל-300 ממיליון שקל, שיוכרו כהון משני מורכב, באמצעות הנפקה לגופים מוסדיים בדרך של הרחבת סדרה של תעודות התחייבות שהנפיקה כללביט בעבר. תמורת ההנפקה, אם וככל שתבוצע, תחליף הון משני נחות, שמועד פירעונו יכנס לתוקף בשנתיים הקרובות, וכן תשמש לחיזוק בסיס ההון של כלל ביטוח.