יום שחור: פיטורים בפרטנר, פריסקייל ובטר פלייס

בטר פלייס תפטר כ-140 עובדים - 40% מכוח העבודה שלה בישראל ■ פרטנר ממשיכה לפטר, והפעם עוד 100 עובדים ■ הפיטורים לא פוסחים על ההיי-טק: פריסקייל החלה בפיטוריהם של 100-200 עובדים

יום עגום לשוק התעסוקה בישראל: היום (א') נודע שמאות עובדים יפוטרו מ-3 חברות גדולות במשק - פרטנר, פריסקייל ובטר פלייס.

היום בבוקר נודע שבטר פלייס תפטר 140 עובדים בישראל, קרי 40% מכוח העבודה שלה במדינה - רובם מתחום הפיתוח, התוכנה ובקרת המידע. הפיטורים באים בעיצומו של תהליך לגיוס הון נוסף ועל רקע שימת דגש על שיווק ומכירות כעת משפריסת תשתית הטעינה והחלפת הסוללות כמעט הושלמה.

זמן קצר לאחר מכן דווח ב"גלובס" שפרטנר תפטר בקרוב כ-100 עובדים כחלק מתהליך מתמשך של פיטורי עובדים בחברה. רוב העובדים שיפוטרו הם עובדי מטה, וחלקם ממוקדי השירות. החברה עצרה גיוסי עובדים חדשים. (לסיפור המלא)

בצהריים נודע גם שחברת השבבים פריסקייל החלה בפיטורי 100-200 עובדים בישראל, מתוך 450 עובדים כאן. שתי המחלקות העיקריות שייפגעו הן בתחומי עיבוד האותות הדיגיטליים (‏DSP‏) ושבבי המולטימדיה, שתיהן מחלקות שתפסו מקום מרכזי בפעילות הישראלית.

רק בשבוע שעבר דווח ניתוח של התאחדות התעשיינים שהצביע על פיטורי 2,300 עובדים בקיץ האחרון בענף התעשייה (בעיקר במפעלי המזון, הגומי והפלסטיק והדפוס), לצד ירידה של 17.2% במספר המשרות הפנויות. (לסיפור המלא)