פרשת הולילנד: הוצא צו איסור פרסום על עדויות עדי התביעה

לאור ההרעה במצבו הרפואי של ש"ד, הוא מעיד כעת רק כ-3 שעות ביום, ועל כן הוחלט לזמן לעדות עדי תביעה נוספים שאמורים היו להעיד רק לאחר תום עדותו

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, הדן במשפט פרשת הולילנד, הוציא היום (ב') צו האוסר פרסום פרטים כלשהם על עדויות עדי התביעה בתיק, מלבדו של עד המדינה, ש"ד. זאת, כדי למנוע את "זיהום עדותו" של ש"ד, שממשיך למסור את עדותו ולהיחקר בחקירה נגדית על-ידי עו"ד גיורא אדרת, באו-כוחו של יזם הולילנד, הלל צ'רני.

נזכיר כי אתמול (א') חזר ש"ד לדוכן העדים לאחר שבשבוע שעבר היה מאושפז בבית החולים איכילוב עקב התקף אפילפטי שעבר, ואשר מנע ממנו להעיד במשפט. לאור ההרעה במצבו הרפואי של ש"ד, הוא מעיד כעת רק במשך כ-3 שעות ביום ועל כן החליט השופט לזמן לעדות עדי תביעה נוספים, שאמורים היו להעיד רק לאחר תום עדותו של ש"ד.

זימונם של העדים הנוספים גרמה להתמרמרות קשה בקרב הסנגורים שטוענים כי ש"ד קורא את הפרוטוקולים ויכול להתאים את גרסתו לזו של יתר העדים. בנוסף, טוענים הסגורים כי הם אינם ערוכים לחקירה נגדית של העדים שאמורים היו להעיד רק בעוד מספר חודשים וכי זימונם לעדות בשלב זה פוגעת בזכויות הנאשמים.