סקר הסמנכ"לים: יותר מסוכן להשקיע ביוון וספרד מבסוריה

לפי סקר שנערך לאחרונה על ידי חברת BDO בקרב סמנכ"לי כספים בחברות בינוניות, בראש רשימת השווקים המסוכנים עומדות איראן, עירק ויוון ■ את השווקים האטרקטיביים להשקעה מובילות סין, ארה"ב וברזיל

קובעי המדיניות באירופה מקדישים מאמצים מתמשכים להצלת גוש האירו, אולם בכירים בעולם העסקים לא מתרגשים ומאמינים שהמדינות הבעייתיות באזור מהוות סיכון רב יותר ממדינות באזורי העימות במזרח התיכון.

סקר שנערך לאחרונה על ידי חברת BDO בקרב סמנכ"לי כספים בחברות בינוניות מצא כי הם עדיין מחפשים התרחבות בינלאומית על מנת להגדיל ההכנסות, אולם הם יותר זהירים באפיק ההשקעה. כעת, ספרד ויוון נתפשות כמוקדי השקעה מסוכנים יותר ממדינות כמו מצרים, לוב וסוריה.

80% מהנסקרים מעריכים שיוון מסוכנת בשל הבעיות הכלכליות שם, ו-86% נמנעים מספרד מאותה הסיבה. על פי הסקר, סמנכ"לי הכספים ציירו מחדש את מפת סיכוני ההשקעה, כאשר בראש רשימת השווקים המסוכנים עומדות איראן, עירק ויוון. את השווקים האטרקטיביים להשקעה מובילות סין, ארה"ב, ברזיל, הודו, גרמניה, רוסיה ובריטניה.

11% אמרו כי יוון היא המדינה הכי מסוכנת להשקעה. בתוך כך, צרפת צנחה מהמקום השביעי בסקר הקודם למקום ה-13. יפן ירדה מהמקום ה-17 ל-27.

הסקר נערך בקרב 1,050 סמנכ"לים ב-14 מדינות.