פילת מדיה תספק מערכות בשווי 20 מיליון שקל

הרוכשת: חברה בינ"ל שזהותה לא נמסרה ■ מדובר בחוזה ששווה ערך לכ-10% מההכנסות השנתיות של פילת מדיה, המספקת מערכות תוכנה לחברות מדיה

פילת מדיה, אחת מהחברות הישראליות הבודדות שעדיין נסחרות במקביל בשוק ההון המקומי והאנגלי, סיפקה הבוקר סוכריה מתוקה לציבור משקיעיה. החברה, המפתחת מערכות תוכנה לניהול תהליכי עבודה בחברות מדיה (בעיקר רשתות טלוויזיה), חתמה על חוזה רב שנתי חדש עם חברת מדיה בינלאומית גדולה, כהגדרתה, במסגרתו תספק לה את מערכת ה-IBMS (רש"ת: Integrated Broadcast Management System), מוצר הדגל של החברה. מערכת זו תאפשר לאותה חברת מדיה לנהל את הערוצים ושירותי הווידאו שהיא מציעה באירופה, אפריקה והמזרח התיכון.

מערכת ה-IBMS מאפשרת ניהול תוכן, ערוצי טלוויזיה, שירותים ומכירות זמן אוויר למפרסמים, והיא מיועדת לספקים של ערוצי תוכן ולתחנות שידור - שני הגורמים העיקריים המרכיבים את עולם הטלוויזיה. במילים קצת יותר פשוטות, התוכנה של פילת מדיה עושה סדר בתהליך ההפקה של שידורי טלוויזיה, וזאת מתוך מטרה לייעל אותו, להוזיל את עלויותיו ולהגדיל את ההכנסות ממנו.

פילת מדיה , שנסחרת לפי שווי 113 מיליון שקל, לא חשפה את זהות הלקוחה הישנה-חדשה, שעד כה לא עשתה שימוש ב-IBMS אך כן השתמשה במערכת MediaPro של החברה לניהול מכירת זמן אוויר. לדברי אבי אנגל, מנכ"ל פילת מדיה, מדובר ב"אחת מחברות המדיה הגדולות והידועות בעולם, ולכן זהו לקוח אסטרטגי שהחוזה מולו מהווה עבורנו פתיחת דלת משמעותית".

"עובדים להגדלת הרווחיות"

ההכנסות ממכירת רישיונות לשימוש בתוכנה ושירותי התאמה והטמעה יעמדו בסך הכול על 3.2 מיליון ליש"ט, או 20 מיליון שקל בקירוב - שווי חוזה די משמעותי עבור פילת מדיה. פילת כבר החלה להטמיע את מערכותיה אצל אותה לקוחה, וכך 400 אלף ליש"ט (2.5 מיליון שקל) מתוך שווי החוזה, כבר הוכרו במסגרת דוחות החברה שכבר דווחו. מכיוון שפרויקט ההטמעה אמור להיפרס לאורך השנה וחצי שעד תחילת 2014, פירוש הדבר הוא שיתר ההכנסות ממנו - 2.8 מיליון ליש"ט או 18 מיליון שקל בקירוב - יוכרו על פני המחצית השנייה של 2012, וכל 2013.

כך יוצא שהחוזה כולו שווה לקצת פחות מעשירית מסך ההכנסות השנתיות של החברה. את המחצית הראשונה של השנה סיימה פילת מדיה עם הכנסות של 62.7 מיליון שקל, ורווח נקי של 263 אלף שקל, וזאת לעומת הפסד נקי של 9.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - הפסד שנבע בעיקרו מהפרשה חד פעמית לחוב אבוד. "אנו עובדים קשה כדי להגדיל את הרווחיות", אומר אנגל.

מלבד ההכנסות מהחוזה החדש, יתווספו לפילת מדיה הכנסות מתחזוקת המערכות, ואלו יבואו לידי ביטוי בדוחותיה החל מ-2013. הסכם התחזוקה הוא לחמש שנים.