מרישיון עד אגרת טלוויזיה: אפליקציית תשלומים בסמארטפון

האפליקציה החדשה של ממשל זמין תאפשר לשלם באמצעות הסמארטפון תשלומים שונים למשרדי הממשלה

חדש בסמארטפון: אפליקציה חדשה בשם "שירות התשלומים" תאפשר לאזרחים לבצע תשלומים מקוונים למשרדי הממשלה באמצעות הטלפון הסלולרי. האפליקציה זמינה במכשירי אנדרואיד (בחנות Google Play של גוגל), ובימים הקרובים תעלה גם בחנות האפליקציות של אפל, וכן בחנות האפליקציות של מיקרוסופט.

האפליקציה מאפשרת את השירותים הבאים: תשלום אגרת חידוש רישיון רכב, תשלום עבור הפקת כפל רישיון רכב, תשלום אגרת חידוש רישיון נהיגה, תשלום עבור הפקת כפל רישיון נהיגה, תשלום קנסות משטרה, תשלום אגרת טלוויזיה ותשלום עבור עמידר. שירותי תשלום נוספים יתווספו בהמשך.

"יחידת ממשל זמין פועלת להנגשת שירותי הממשלה לציבור, בערוצים ובאמצעים טכנולוגים שונים. השימוש בפלטפורמות ניידות גדל בצורה משמעותית בשנים האחרונות, ובעקבות כך אנו משקיעים חשיבה ומאמץ לאפשר שירותים זמינים, נגישים ופשוטים לתפעול גם בערוץ זה", מסר מנהל ממשל זמין, אופיר בן-אבי.

התשלום פועל באופן מוצפן באמצעות פרוטוקול SSL, ופרטי כרטיס האשראי אינם נשמרים על גבי המכשיר או בבסיס הנתונים של המערכת, אלא אך ורק לצורך ביצוע הגבייה ותו לא. כאמצעי הגנה נוסף, מתבצעת בדיקה קפדנית לאימות פרטי הכרטיס מול חברות האשראי בכל תשלום, בכדי למנוע אי-סדרים או שימוש לרעה בכרטיס האשראי.

האפליקציה מותאמת לעבודה עם מכשירי אייפון מגרסת 3.2 ומעלה של מערכת ההפעלה - כולל iOS 6 החדשה, וכן עם סמארטפונים מבוססי אנדרואיד מגרסת 2.1 ומעלה.