בעלי טיב טעם על קרבות המחירים: "יש כאן שימוש בכוח"

חגי שלום תוקף את האסטרטגיה של שופרסל לנגוס ברשתות הדיסקאונט ע"י הוזלות דרמטיות ■ "הממונה על ההגבלים צריך להתערב בתחרות במודיעין"

בעל השליטה ברשת טיב טעם, חגי שלום, מתייחס לראשונה לקרב המחירים בעיר מודיעין, ותוקף את רשת שופרסל בשל האסטרטגיה שלה לנגוס בשוק הדיסקאונט באמצעות קרבות מחירים.

"יש כאן טקטיקה טהורה להראות למי יש גדול יותר. זו טקטיקה להראות מי מוביל ומי קובע, ובעוד חודשיים-שלושה המחירים יחזרו למה שהיה פעם. אז איפה האסטרטגיה? בכל המאבקים המגוחכים האלה אין שום אסטרטגיה. אסטרטגיה זה דבר שמשאיר עקבות להרבה שנים", אומר שלום ל"גלובס".

עוד אומר שלום: "ברור לגמרי ששופרסל, רמי לוי ומגה בול, עם כל העוצמות שלהם, יכולים לעשות את זה רק במקומות ספורים, כי צריך לסבסד את הקרב הזה ממקומות אחרים. כשמדובר ב-2% ממכירות הרשת, אתה יכול להרשות לעצמך להפסיד, וזה לא ישפיע עלייך מהותית, אחרת אתה הרי מתאבד. רמי לוי מספיק חזק היום כדי לשאת את זה, זה לא דבר שמפיל אותו. אם היו עושים את זה כשהיו לרמי לוי שתי חנויות, זה היה עובד".

קרב המחירים במודיעין, שהחל לפני שבועיים, עדיין נמשך. רמת המחירים עלתה בתחילת השבוע, לאחר ששופרסל ביצעה עליית מחיר בירקות ובעוף, ובעקבותיה העלתה גם רשת רמי לוי שיווק השקמה את המחירים, אך יחד עם זאת, עדיין מדובר במחירים הפסדיים לרשתות.

סניף רשת טיב טעם במודיעין ממקום בין שופרסל דיל למגה בול ובמרחק קטן מרמי לוי שיווק השקמה וממחסני כמעט חינם. מדובר בסניף חדש שהרשת חנכה באחרונה, וזאת 4 שנים אחרי שטיב טעם, תחת הבעלות הקודמת, מכרה את הסניף בעיר.

הסניף החדש נבנה בהשקעה של 5 מיליון שקל ומשתרע על שטח של 500 מ"ר. הסניף מציע חוויית קנייה ברמה גבוהה במיוחד, ולמרות גודלו הקטן יחסית הוא פועל כסופרמרקט עם מגוון מוצרים רחב.

שלום טוען כי סניף טיב טעם בעיר לא ייפגע מהתחרות החדשה, אך גם כי הממונה על ההגבלים צריך להתערב בנעשה. לדבריו, "אין סיכוי שנפסיד שם כי אנחנו במידה הנכונה, בגודל הנכון ובאיכות הראויה לתושבים. אנחנו מוכרים כיום בחנות של 500 מ"ר, מה קודם לכן מכרה החנות הגדולה שהשתרעה על 2,500 מ"ר".

עם זאת, לדבריו, "יש כאן שימוש בכוח, ומי שחלש - ימות או יסבול קשות. זה לא יפיל את רמי לוי, אבל זה יפיל גופים חלשים כמו מכולות או רשתות חלשות שבקושי מחזיקות מעמד גם כך. זה לא הוגן להרוג את החלש בעזרת מהלכים אגרסיביים. אם המדינה הייתה חכמה, היו קובעים שאסור למכור מתחת למחיר העלות".

בשופרסל סירבו להגיב.