מנכ"ל שופרסל: "נשלש את מכירות הסניף ברוממה"

שופרסל משלמת שכירות בסך חצי מיליון שקל בחודש בסניף ברוממה, וההערכות הן כי העברת הסניף לזכיין "שערי עזרה" תגרור קרב מחירים מול רמי לוי ואושר עד

"אם לא הייתי חושב שנחזיר את המכירות לקדמותן ונשלש אותן, לא הייתי יוצא לדרך" - כך אומר היום (ד') מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, ל"גלובס". אברכהן מתייחס להחלטתה של שופרסל למסור את סניף "יש" בשכונת רוממה בירושלים למתחרה "שערי עזרה", שתפעיל אותו בזכיינות תחת המותג שלה.

הסניף של "יש" היה בעבר חלק מרשת "אלף", ששופרסל החזיקה בה בשותפות עם אברום-משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו, וזכה להצלחה. ואולם, שותפיה לשעבר של שופרסל פתחו לא הרחק משם, בשכונת גבעת-שאול בעיר, סניף של רשת "אושר עד", ובסמוך אליו חנכה גם רשת רמי לוי שיווק השקמה סניף מהדרין.

מאז פתיחת סניפי "אושר עד" ורמי לוי, התחרות על הצרכן החרדי ובכלל התחרות באזור הלכה והחריפה, והשוק חווה ירידות מחיר.

על פניו נראה כי שופרסל התקשתה להתמודד עם התחרות המקומית, ולכן החליטה להעביר אותו למודל פעילות אחר, זכיינות.

לדברי אברכהן, "החנות תופעל על-ידי זכיין, ובקרוב כולנו נהנה ממנה, כי היא עברה שדרוג עמוק ויסודי".

"שערי עזרה" פעל מסניף קטן לא הרחק משופרסל וזכה להצלחה מיוחדת בקרב האוכלוסייה החרדית. המותג ידוע ברמת מחירים נמוכה, במיוחד במוצרים יבשים. ואולם, "שערי עזרה" נאלץ לפנות את הנכס שבו הוא פעל, ועל כן החנות נסגרה.

אחד הגורמים שהעיבו במיוחד על הפעילות של סניף "יש" הוא דמי השכירות הגבוהים בנכס, שהגיעו לקצת יותר מחצי מיליון שקל בחודש. רמת שכירות כזאת מחייבת פדיונות גבוהים במיוחד.

לפיכך, ההערכה היא כי עם העברת הסניף יתפתח גם באזור זה קרב מחירים על הצרכן החרדי, שהרי יידרשו מאמצים רבים להשיב לשם את הקונים ולהעביר את הסניף לרווחיות.

בהתייחס לדמי השכירות הגבוהים אומר אברכהן: "ככל שאתה מתקרב למרכזי העיר בירושלים ותל-אביב, הנכסים יקרים, ולכן רשתות דיסקאונט לא פותחות שם סניפים".

- התחייבתם לשכור את הנכס ל-10 שנים. זו לא טעות?

"ההתארגנות המחודשת תעשה מצוין לשופרסל וללקוח".

- תהיה שם מלחמת מחירים?

"מחזור המכירות שלנו יהיה גבוה משמעותית ממה שהיה בעבר".