קבוצות רכישה שאינן חרדיות מתאחדות לקראת המכרז בחריש

קבוצות הרכישה השייכות לקהל החילוני והלאומי-דתי החליטו להתאחד לקראת המכרז בחריש על מנת להגדיל את הכוח שלהן ■ המכרז צפוי להיסגר ב-8 בנובמבר

קבוצות הרכישה שאינן משתייכות למגזר החרדי מתאחדות לקראת סגירת המכרזים בחריש. לצד גיבוש הקבוצות הקדחתני שנעשה על ידי המגזר החרדי, החליטו שתי קבוצות רכישה המיועדות לקהל חילוני ודתי לאומי לאחד כוחות כדי להוות כח משמעותי יותר במכרז העתיד להיסגר ביום ראשון ה-11 בנובמבר. במקביל לקבוצה המאוחדת מתארגנות עוד שתי קבוצות נפרדות האחת לציבור החילוני והשנייה לציבור הדתי לאומי.

הקבוצה המאוחדת משלבת את מינהל מגורים לישראל בהובלתו של מוטי פלד יחד עם חריש הירוקה אותה הובילו שני תושבי חריש נעם הילל וחמי בר אור. "התאחדנו כדי שנוכל להוות כח משמעותי יותר במכרז" מספר היום פלד, "הקבוצה המאוחדת מונה היום כ-800 נרשמים, גם מהציבור הדתי לאומי וגם מהציבור החילוני. הכוונה שלנו היא לייצר רצף הומוגני ביישוב החדש ולהגיש הצעות למגרשים שיאפשרו ליצור רצף זה". השאיפה של הקבוצה המאוחדת להצליח ולגבש בימים הקרובים כמות נוספת של נרשמים כפי שמסביר פלד: "השאיפה שלנו היא להגיע לכ-1500 איש. אז נוכל לדאוג לכך שבחריש תהיה עיר מאוזנת. לאחר האיחוד אנחנו מקבלים הרבה פניות ואני מעריך שנוכל להגיע ליעד המדובר. לאחר שתגובש הרשימה הסופית נחליט לאלו מגרשים נגיש את ההצעה". אומדן המחירים של הקבוצה עומד על 629 אלף שקל לדירת 4 חדרים בשטח כ-100 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר ו-679 אלף שקל לדירות גן וגג.

שתי הקבוצות הנוספות שעומלות בימים אלו על גיבוש נרשמים למכרז הן 'חריש שלנו' שפונה אל הציבור החילוני ו'נאות חנן' הפונה לציבור הדתי לאומי. נכון להיום גיבשה הראשונה כ-150 איש בעוד הקבוצה השנייה גיבשה למעלה מ-300 נרשמים. את שתי הקבוצות מנהלת חברת באמונה. אומדן המחירים של 'חריש שלנו' עומד על 590 אלף שקל לדירת 3 חדרים בשטח 85 מ"ר, 660 אלף שקל לדירת 4 חדרים בשטח 105 מ"ר ו-720 אלף שקל לדירת 5 חדרם בשטח 120 מ"ר. נכון להיום מתכננות הקבוצות לגשת למכרז בנפרד.

יש לציין שלמרות שהמכרז עתיד להיסגר בעוד כשבועיים, פרק הזמן שנותר לקבוצות הרכישה לארגן את הרשימות קצר יותר משום שעליהם להגיש את הרשימות למכרז חתומות על ידי רשם העמותות. בפועל מדובר בחלון הזדמנויות קצר שעתיד להיסגר בעוד פחות משבוע, ביום רביעי הבא.

כזכור, מינהל מקרקעי ישראל פרסם מכרזים המאפשרים בניית 4634 יחידות דיור ב-29 מתחמים שונים בחריש. בעבר הייתה אמורים היו להיות המגרשים משווקים רק לציבור החרדי אולם פסיקה של בית המשפט קבעה כי על השיווק להיעשות לכלל הציבור. הסבסוד הגבוה של הקרקע ומחירי הפיתוח במתחם יאפשרו בנייה של דירות במחירים נמוכים באופן משמעותי מבמקומות אחרים ולכן קיים ביקוש רב לקבוצות הרכישה המתארגנות במקום. חשוב להדגיש שבדומה למכרזים אחרים של מינהל מקרקעי ישראל, אומדני המחיר שמפרסמות החברות עלולים להשתנות לאחר סגירת המכרזים משום שאין לדעת באיזה מחיר יזכו הקבוצות בקרקע.