ניתוח ספונסר: מה עשו המדדים השבוע - ומה צפוי להם?

רמת 1190 הנקודות מהווה תמיכה חשובה לטווח הקצר-בינוני במעוף, ניתן להבחין בהתנגדות הקיימת באזור 1240 נקודות ורק פריצה שם תהווה איתות קנייה ■ ומה יקרה בשקל-דולר, בדאקס, ב-S&P 500 ובמדד הבנקים בישראל?

הבורסה בת"א סיכמה שבוע מסחר רגוע יחסית במגמה מעורבת, עם נטייה לעליות שערים. מדדי ת"א 25, ת"א 75 והנדל"ן עלו בכ-0.8% בממוצע כל אחד, ומנגד מדדי הבנקים והגז ונפט ירדו בשיעור דומה.

במדד ת"א 100, בלטו לטובה מניות הכשרה אנרגיה ומודיעין שזינקו למרות הכישלונות הגדולים שנרשמו בקידוחים "שרה" ו"מירה".

מניית הוט עלתה בכ- 9% לאחר שקיבלה הצעת רכש נוספת וגבוהה יותר ע"י פטריק דרהי בשער של 41 שקל לעומת 38 שקל בהצעה הקודמת.

מנגד, מניית סרגון צנחה בכ-24% לאחר פרסום דו"חות לא טובים, במסגרתם הודיעה החברה על פיטורין צפויים של כ-10% מעובדי החברה.

באפיק הסולידי, נרשמה השבוע מגמה חיובית מלווה בעליות שערים נאות במיוחד לאחר הורדת הריבית המפתיעה של הנגיד בתחילת השבוע. מדדי התל בונד עלו בכ-0.9% בממוצע. אגרות החוב הממשלתיות נסחרו גם הן במגמה חיובית. שערי אגרות החוב הצמודות למדד (הגלילים) רשמו עליות שערים של כ- 1% במח"מ (משך חיים ממוצע) הארוך ומדדי אגרות החוב השקליות (השחרים) עלו בכ-1.2% במח"מ הארוך. מחזורי המסחר נחלשו השבוע ועמדו על כ-800 מיליון ש"ח בממוצע ליום.

בסיכום שבועי מדד המעו"ף עלה ב-0.82%, מדד ת"א 75 עלה ב-0.75%, מדד הבנקים ירד ב- 1.06%, מדד הנדל"ן 15 רשם השבוע עלייה של 1% ומדד נפט וגז ירד 0.68%. בשוק המט"ח הדולר היציג רשם, עד כה (בוקר שישי), עליה שבועית קלה של 0.2% לרמה של 3.88 ש"ח לדולר.

תחזית: מדד המעו"ף עלה בכ-0.8% במהלך השבוע החולף, סגר ברמה של 1220 נקודות והשלים דשדוש בטווח צר בחודש אוקטובר החולף. רמת 1190 הנקודות מהווה תמיכה חשובה לטווח הקצר-בינוני ורק שבירה שלה תהווה איתות טכני שלילי. ניתן להבחין בהתנגדות הקיימת באזור 1240 נקודות ורק פריצה שם תהווה איתות קנייה מחודש על המדד עם יעד ברמה של 1270 נקודות ולאחריו, היעד הבא נמצא באזור השיא של 1350 נקודות.

שקל-דולר

המטבע האמריקאי התחזק מעט מול השקל בשבוע החולף ונסחר כעת (שישי) סביב רמה של 3.88 ש"ח לדולר, לאחר שביום חמישי המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים נאות וזאת בעקבות נתוני מאקרו מעודדים שהתפרסמו אתמול בארה"ב, רובם נגעו למצב התעסוקה ורמת האבטלה בארה"ב.

סקר ה-ADP, סקר שצופה תוספת משרות לשוק הפרטי התפרסם אמש והפתיע את האנליסטים כאשר קבע תוספת של 158אלף משרות, כאשר התחזית הייתה להוספה של 135 אלף בלבד.

כמו כן, התפרסם מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני שהפתיע וקבע קריאה של 51.7 נקודות כשהתחזית הייתה לרמה של 51.5 נקודות בלבד. מבחינה טכנית, הדולר שבר כלפי מטה את הרמה של 3.90 שקל לדולר, וכעת הוא צפוי להמשיך ולדשדש בשבועות הקרובים לאחר שנתמך בטווח הקצר מעל רמת 3.80 שקל לדולר, כשרק עלייה מעבר לרמת 3.90 שקל לדולר תשנה את הכיוון בטווח הבינוני.

מדד DAX גרמניה

מדד הדקס הגרמני כולל בתוכו את 30 החברות בעלות השווי הגבוה ביותר בגרמניה ביניהם BMW, מרצדס, אדידס, דויטשה בנק, חברת התרופות מרק ועוד. הבורסה בפרנקפורט מהווה גורם חשוב ואינדיקטור עיקרי לכל השווקים העולם במהלך יום המסחר בישראל, לפני פתיחת המסחר בארה"ב.

מדד המניות הגרמני נסחר בארבעת החודשים האחרונים במגמה עולה ברורה וכעת הוא מדשדש בטווח צר שבין 7200-7500 הנקודות, לאחר שנתקל בהתנגדות חשובה וחזקה בדמות השיא השנתי השוכן מעט מעל רמת 7500 הנקודות. פריצה כאן, תשלח את המדד לבקר ברמות שיא ותיקות יותר - סביב אזור 8150 הנקודות. התמיכה כאמור, נמצאת ברמה של 7200 הנקודות ושבירה ברורה שלה תשנה את המגמה בטווח הבינוני.

מדד הבנקים

הדשדוש במדד ברמות של 1050/1110 המשיך גם השבוע, ללא כיוון מוגדר. המדד מדשדש בין הטווח הנ"ל כבר שלושה שבועות כשמהלך משמעותי יגיע ביציאה מהתחום הנ"ל. האינדיקטורים הטכניים עדיין שליליים ולכן הסבירות הגבוהה יותר היא שבירה כלפי למטה.

מדד נדל"ן 15

המדד סגר שבוע חיובי והתקרב שוב לאזור התנגדות מהותי, סביב רמה של 290 נקודות. המדד ממשיך לשדר עוצמה מבחינת רמות המחיר, אולם מחזורי המסחר שהתכווצו מעמידים סימן שאלה לטווח הקצר. פריצה של רמת 290 נקודות תביא ליעד מהיר ל 303 שהיא הרמה הגבוה ביותר של המדד בשנה וקצת האחרונות.

מדד S&P 500

אמש (יום ה’) נעל המדד יום מסחר חיובי, לאחר כמה ימים של התבססות מעל 1400 הפסיכולוגית. טכנית, המדד מגיע לאזור תמיכות שהופך להתנגדות סביב 1420/30 נקודות. דו"ח התעסוקה של יום שישי יכריע את הכף לטווח הקצר, האם המדד ימשיך בטרנד החיובי לעבר הגבוה האחרון או שפנינו להמשך המימושים כשתמיכה קרובה ופסיכולוגית נמצאת סביב 1400 נקודות.

לניתוח המדדים באתר ספונסר