המועמדים לניהול חדשות 10: אבי אלקלעי וזאב חספר

‎‎אחד מהשניים צפוי להחליף את אורי רוזן שהתפטר בסוף השבוע מתפקידו ■ גורמים בערוץ 10: "רוזן חש שמתערבים לו בניהול החברה" ‏

‎‎מ"מ מנכ"ל חדשות 10, אורי רוזן, עזב את תפקידו לאחר שחש כי מקשים עליו למלא את תפקידו כהלכה. ל"גלובס" נודע כי ההחלטה לעזוב הגיעה לאחר הצטברות של ניסיונות התערבות מצד בעלי המניות של הערוץ בניהול החברה, בין היתר בניסיונות לכפות עליו למנות לסגן ולעורך מהדורת יום שישי אנשים שהוא לא בחר בהם. כמו כן, בהמשך, נאסר עליו להמשיך לשכור כוח-אדם.

לכל אלה הצטרפו קשיים תפעוליים הנובעים מאילוצים כלכליים, הכוללים אי-מעבר למערכת החדשה בנווה-אילן והדרישה להעלות תוכנית חדשה - מהדורת החדשות של יום שישי - ללא תוספת תקציבית או תוספת בכוח-אדם.

‏ביומיים הקרובים אמורים בעלי המניות של ערוץ 10 להודיע על מינויו של ממלא-מקום חדש לתפקיד, כשהמועמדים המובילים הם אבי אלקלעי, עורך ויוצר התוכנית "לונדון את קירשנבאום", וזאב חספר, האומבודסמן של חדשות 10 ולשעבר עורך נענע 10.

‏על-פי גורמים בכירים בערוץ, "אורי חש שמסרסים אותו ומתערבים לו בניהול החברה, וזאת כשהוא בסך-הכול ממלא-מקום ולא מינוי קבוע. הוא עשה לבעלי המניות שלא ראו איתו עין בעין טובה בעזיבתו, היה להם קשה בהמשך לא למנות אותו".

‏‎‎תקופה מאתגרת

‏‎‎רוזן, שתיפקד כממלא-מקום מנכ"ל החברה במשך כשנה, מאז התפטרותו מהתפקיד של ראודור בנזימן, כתב אתמול (שבת) במייל שהוציא סמוך ליציאת ההודעה על התפטרותו לדירקטוריון: "חשוב לי להתייחס לחלק מהשמועות המופרכות שרצות מאז הבוקר, משום שההגינות מחייבת אותי לומר שמיום כניסתי לתפקיד ועד היום איש מבעלי המניות ונציגיהם - אבי בלשניקוב, מיכל גרייבסקי (נציגיו של רון לאודר, ל"א) וליאו מלמוד (נציגו של יוסי מימן, ל"א) - לא שוחחו איתי במטרה להפעיל עלי לחץ אפילו פעם אחת אודות אייטם, תחקיר או כתבה". בסיפא של הדברים מתכוון רוזן לכך שבתחום הניהולי, הופעלו גם הופעלו לחצים.

‏בעוד רוזן ביקש למנות את נטע ליבנה, עורך "סופשבוע" של "מעריב" לתפקיד סגנו, נציגיו של לאודר ביקשו למנות לתפקיד את איתי כץ, עורך אתר ‏XNET‏ של "ידיעות אחרונות". בהמשך נאסר על רוזן לאייש את התפקיד מטעמים תקציביים.

הקש ששבר את גב הגמל מבחינת רוזן היה הניסיון של ההנהלה למנות לתפקיד עורכת מהדורת שישי של חדשות 10 את טלי בן-עובדיה, ששימשה בעבר כעורכת מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ. רוזן ניסה להביא לתפקיד את אבי זילברברג, עורך החדשות של עיתון "הארץ" לשעבר.

‏יואב הלדמן, מנכ"ל ערוץ 10, גם הוא ממלא-מקום בתפקידו כבר חודשים ארוכים, מסר כי "לנהל חברה כמו חדשות 10 - חברה שנמצאת בעת ובעונה אחת גם בעין הציבורית וגם בעין הסערה - זה אתגר לא פשוט. אורי היה שותף שלי לדרך והצליח להוביל את חדשות 10 בתקופה קשה ומאתגרת".

‏אבי בלשניקוב, יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אמר אתמול כי "רוזן התגייס ולקח על עצמו למלא בפועל את תפקיד המנכ"ל בתקופה מאתגרת ביותר, ועל כך נתונה לו גם תודתנו וגם תודת ציבור הצופים. אני מצר על החלטתו של אורי, מכבד אותה ומאחל לו הצלחה בדרכו החדשה". השניים הביעו צער על עזיבתו של רוזן.

‏רוזן סירב להגיב. ‏‎‎‏