13 שנות מאסר לניק לוין, הבריטי שהונה את יגאל אהובי

איש העסקים היהודי-בריטי הודה בביצוע הונאת פונזי בהיקף של 50 מיליון דולר

פרשת הונאת הענק של איש העסקים היהודי-בריטי ניק לוין הסתיימה היום (ב'), כשבית המשפט בלונדון גזר את דינו: 13 שנות מאסר.

לפני 6 שבועות הודה לוין בהונאת משקיעים בסכום של מעל ל-32 מיליון ליש"ט (51 מיליון דולר), ועל-פי הערכות, הסכום המדויק עלול להגיע ליותר מ-200 מיליון ליש"ט (כ-320 מיליון דולר).

לוין נחשף כשרלטן שניהל משחק פירמידה או "הונאת פונזי", כשלקח כספים ממשקיעים חדשים כדי לשלם לוותיקים. למרות טענותיו המקוריות שהוא "ממש לא מיידוף", אסטרטגיית ההשקעות שלו דומה מאוד לזו של ברנרד מיידוף, האמריקני בן ה-74 שביצע הונאת פונזי בהיקף 64 מיליארד דולר.

בין קורבנותיו של לוין נמנה גם איש העסקים ויזם הנדל"ן הישראלי, יגאל אהובי, שאותו הונה לוין ב-14.9 מיליון ליש"ט, שהיו אמורים לשמש לרכישת מניות, אך שולשלו לכיסו.

כבר בשימוע שנערך בספטמבר אמר השופט ללוין כי "למרות שאני אתחשב בהודאה באשמה, יהיו באופן בלתי נמנע תקופות מאסר משמעותיות".

הימורים ומסיבות ראוותניות

לוין התפרסם לא רק בזכות עסקיו, אלא גם באורח חיים ראוותני ובמסיבות שארגן. הוא שכר מטוסים פרטיים והטיס את חבריו לסאן טרופה, והתחכך עם האליטה החברתית של לונדון.

מכריו מספרים שהוא יכול להיות שחצן, אבל בעל קסם מחוספס. למשל, כשלוין, בן 48 ואב לשלושה, לא קיבל את הסוויטה הנשיאותית הקבועה שלו במלון רויאל ביץ' באילת באחד מחגי הפסח - הוא לא עשה שום סצנה. במקום זאת הוא שכר יאכטה ענקית שעגנה מול המלון, והעמיד עליה מידי לילה חברים ותושבים מזדמנים, כשהוא מתלוצץ שהוא "לוקח פרנסה" מהמלון. בלילה האחרון להשכרה הוא ירה לאוויר זיקוקי די-נור בשווי אלפי ליש"ט.

לוין גם ידוע באהבתו להימורים. באחד מהימוריו המפורסמים הוא זכה ב-1.1 מיליון ליש"ט (1.76 מיליון דולר) בהימור על מספר הכרטיסים הצהובים והאדומים שישלוף השופט במשחק כדורגל יחיד בליגת העל הבריטית.

לוין נחשב לחברמן משעשע ונדיב עד אימה. לכן, כשהזמין חברים להצטרף לכמה השקעות, רבים מהם נענו ברצון.