בריינסווי צפויה לקבל אישור שיווק למכשיריה בברזיל

במקביל ממתינה החברה לתשובת ה-FDA לאישור שיווק המכשיר בארה"ב, שוק היעד העיקרי שלה

חברת בריינסוויי , המפתחת מכשיר לגירוי מגנטי בעומק המוח לשם טיפול במחלות פסיכיאטריות ונוירולוגיות שונות, הודיעה כי היא מצפה לקבלת אישור שיווק למכשיריה בברזיל בטווח של כמה שבועות.

החברה הסבירה כי קיבלה מן הרגולטור בברזיל הודעה שהתמלאו כל התנאים לקבלת האישור, וכעת נותר לה לקבל את התעודה הרשמית. במקביל, ממתינה החברה לתגובת ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, לבקשה שהגישה לאישור שיווק המכשיר בארה"ב, שוק היעד העיקרי אליו מכוונת בריינסווי.

מנכ"ל בריינסווי, עוזי סופר, מסר כי לחברה כבר יש מפיץ בברזיל, והיא נערכת לשיווק מכשיריה שם. בעקבות ההודעה עלתה מניית החברה במהלך היום ב-3.15%, אך סגרה בעלייה של 0.3%, והחברה נסחרת היום לפי שווי של כ-340 מיליון שקל.

ברזיל, על כ-190 מיליון תושביה, היא שוק המכשור הרפואי הגדול באמריקה הלטינית, ואחד השווקים הגדולים של התחום מבין המדינות המתפתחות. כלכלתה צפויה לצמוח השנה ב-3%, לאחר שבשנים האחרונות רשמה צמיחה מהירה מאוד. שוק המכשור הרפואי צומח בקצבים גבוהים יותר, כאשר המתעשרים החדשים במדינה מנתבים שיעור גבוה יותר מן הכסף שלהם לרפואה מתקדמת. בנוסף, תוחלת החיים העולה בברזיל מובילה לעלייה בצריכת מכשירים רפואיים חדשים. לבריינסווי יש כבר אישור לשיווק מוצריה באירופה (CE), בצ'ילה ובישראל.

ואולם, עד כה היא טרם החלה במכירות משמעותיות למדינות אלה, ובמחצית הראשונה של 2012 הגיע היקף מכירותיה לכחצי מיליון שקל. באפריל האחרון הודיעה החברה על תוצאות טובות בניסוי קליני רב מרכזי מבוקר שביצעה לתחום הדיכאון, וזו צפויה להיות המחלה הראשונה בה יטפל המוצר גם בברזיל.

במקביל מבצעת בריינסווי לאורך השנים האחרונות ניסויים קטנים יותר, מבוקרים ולא מבוקרים, בשימוש במכשיר שלה במחלות שונות. היא כבר קיבלה תוצאות טובות בניסויים מבוקרים בתחום הפוסט טראומה, אוטיזם, פרקינסון, התמכרויות וכאב כרוני.