"מעריב": רשימות המפוטרים ייסגרו סופית הערב

לאחר החלפת הבעלות צפויים להישאר בעיתון כ-150 עיתונאים ■ בן-צבי משהה את התוכניות לשיתופי תוכן במוספי "עסקים" ו"ספורט"

הבעלים החדש של "מעריב", שלמה בן-צבי, משהה את התוכניות למיקור חוץ של מוספי העיתון השונים, זאת למרות בדיקות משמעותיות שנעשו בנושא.

גורמים בסביבתו של בן-צבי אומרים כי הנושא לא ירד מהפרק, אולם מסתמן כי גם במוספים "עסקים" ו"ספורט" יישאר צוות מצומצם של עיתונאים.

בכל מקרה צפוי קיצוץ מסיבי במיוחד במחלקות אלה, זאת לאור הממצאים של אנשי המו"ל החדש, שלפיהם במחלקות אלה יש הוצאה משמעותית על כוח-אדם.

קיצוץ במשכורות

הערב (ג') יתברר סופית מספר העיתונאים שיישארו בעיתון. במהלך כל שעות הצהריים ישבו היום העובדים עם הנהלת העיתון החדשה בניסיון להבין את תמונת המצב העדכנית.

לאחר מהלך החלפת הבעלות צפויים להישאר בעיתון לכל היותר 150 עיתונאים - כך עולה מההסכם הקיבוצי שעליו חתמו שלמה בן צבי וועד העובדים של העיתון, לאחר התחייבות להשאיר 350 עובדי מינהלה ועיתונות. לאחר שהושלמו הפיטורים במחלקות הסחר והשיווק, נותרו בהן יותר מ-200 עובדים.

מי שלא ישובו לעיתון הם עורכי מערכת החדשות, יואב ריבק ועומר ברק; וסגני העורך של העיתון, נטע ליבנה, שעובר לשמש כראש מערכת החדשות של "ידיעות אחרונות", ושי גולדן, שצפוי להצטרף לזכיינית ערוץ 2 רשת.

אתמול (ב') נפגש ועד העובדים עם אודי רגוניס, נציגו של בן-צבי בעיתון, והוחלט לדחות את הפיטורים שתוכננו ליום רביעי. בתוך כך, הוחלט להוציא לפועל קיצוץ במשכורות אוקטובר.

הקיצוץ יחול על המרוויחים 6,000 שקל ומעלה. אלה יספגו קיצוץ של 2%. בעלי שכר של עד 9,000 יספגו קיצוץ של 4%, וליתר יקוצצו 6%.

"זוהי גזירה לא קלה, וכפי שציינו בעבר התנגדנו אליה בכל פורום אפשרי. עם זאת, הנאמנים התחייבו שכל הכספים יוחזרו במסגרת תביעות החוב האישיות", כתב הוועד לעובדים.