Castaway, בעלת הזכויות של "הישרדות", תובעת את ערוץ 10

תובעת 4.5 מיליון שקל בטענה כי הערוץ שידר ללא אישור את תכני העונות מעבר לתקופת השידור ■ עו"ד ברוך כצמן: "התביעה שוברת שיאים של ציניות"

הסאגה סביב התוכנית "הישרדות" בין ערוץ 10 לחברת ההפקה הבריטית ובעלת הזכויות Castaway מתמשכת: לאחר שהערוץ תבע את החברה על שהחליטה להפסיק לעבוד איתו ולהפיק את העונה הבאה עם זכיינית ערוץ 2 רשת, כעת מגיעה תביעה נגדית.

Castaway תובעת 4.5 מיליון שקל מערוץ 10, הנמצא ממילא בחובות של עשרות מיליוני שקלים לגורמים שונים, בגין הפרות הסכמים שנחתמו בין הצדדים מאז 2007.

החברה טוענת בכתב התביעה כי סוכם שערוץ 10 היה רשאי לשדר תכנים של עונה מסוימת של "הישרדות" רק במסגרת שנה אחת ולא מעבר לכך - דבר שלא קרה בפועל.

עוד טוענת החברה כי ערוץ 10 הציע את שידורי העונה השנייה, השלישית והשישית גם בפלטפורמות נוספות כמו VOD ואינטרנט, תוך הפקת רווחים מהשידורים ומהצבעות טלפוניות, על אף שלא נחתם הסכם מסחור לעונות אלה המאפשר לערוץ לנהוג כך.

באשר לשאלה מדוע החברה נזכרה רק עכשיו לתבוע על חובות והפרות שהחלו כבר לפני 5 שנים, נכתב בכתב התביעה כי החברה פועלת ב-30 טריטוריות, "ומכורח המציאות אינה יכולה לפקח פיקוח הדוק על כלל בעלי הרישיון, אדרבא כשהשפה מהווה מגבלה נוספת".

עוד טוענת Castaway כי ערוץ 10 היה צריך להעביר לחברה נתונים שונים, כמו נתוני רייטינג, אישור פרקים ב-DVD, דיווח על הסכמי חסות ועוד, אך לא עשה זאת. יתרה מזאת, טוענת החברה, הערוץ התעלם מהתראות שונות לתשלום חובות ועמידה בהסכמים שנחתמו.

במקביל, התובעת טוענת כי ערוץ 10 החל להלך אימים על החברה הבריטית, "תוך ניסיון חסר תום-לב ומופרך מעיקרו לבסס טענה של אכיפת הוראות הסכם שבוטל כדין - אותו הסכם שהופר ונרמס על-ידי ערוץ 10 ברגל גסה - והגדיל לעשות כשהודיע כי לא יבחל בשום אמצעי על מנת למנוע מכל גורם אחר את הזכות לשדר את 'הישרדות' בישראל".

מלבד פיצוי של 4.5 מיליון שקל, מבקשת החברה לקבל כל מידע על רווחים כלכליים שהפיק הערוץ משידורי התוכנית לאורך העונות, כמו גם צו מניעה האומר על ערוץ 10 לעשות כל שימוש בחומרים הקשורים ל"הישרדות".

"שיאים של ציניות"

עו"ד ברוך כצמן, המייצג את ערוץ 10, מסר בתגובה כי "מדובר בתביעה טקטית, מאוחרת וחסרה, שמוגשת כחלק מקו הגנה שנשען על כרעי תרנגולת ממש. כמו בכתב ההגנה וכמו בראיון לעיתונות - הכול 'מתגלה' לחברה האנגלית לפתע פתאום, באיחור של שנים ולאחר שנפתח הליך משפטי נגדה. אין ספק כי מדובר בכתב תביעה ששובר שיאים של ציניות. אין גבול לחדשנות - מדובר בכתב תביעה בו לעובדות אין קשר למציאות".