רשות המסים הספרדית מתחילה לגבות את המגיע לה ממועדוני כדורגל

ההכנסות העתידיות של לה קורוניה עוקלו; בסך הכל אספו רשויות המס מתחילת השנה 133 מיליון אירו שחייבים להם המועדונים, מתוך סך של 752 מיליון אירו

רשויות המס הספרדיות הטילו עיקול על כל ההכנסות העתידיות של דפורטיבו לה קורוניה, קבוצת הכדורגל מהליגה הראשונה במדינה, כולל כספים שאמורים להיכנס למועדון מזכויות שידור, מכירות כרטיסים והסכמי פרסום.

לדפורטיבו, שמדורגת במקום ה-16 בליגה הספרדית, יש חובות כוללים בגובה של 34 מיליון אירו שאותם היא לא מצליחה להחזיר, והיא כבר פתחה בקשה לפתוח בהליכי פשיטת רגל. בניגוד למקומות אחרים באירופה, בליגה הספרדית לא מטילים סנקציות של הורדת נקודות אוטומטית או הורדת ליגה בעקבות כניסה של מועדון להליך פשיטת רגל, כך שלפחות מבחינה מקצועית, "דפור" לא צפויה להיפגע בטווח הקרוב.

ההחלטה של רשות המסים לעקל את ההכנסות של דפורטיבו, שזכתה באליפות ספרד בשנת 2000 ובעבר שיחק בה השוער הישראלי דודו אוואט, היא חלק קטן ממהלך מקיף שהתבצע השנה לגביית כלל החובות של קבוצות הכדורגל בספרד למס הכנסה.

נכון ל-1 בינואר 2012, החובות של הקבוצות משתי הליגות הראשונות בספרד למס הכנסה נאמדו ב-752 מיליון אירו; אלא שמתחילת השנה העלתה הרשות הילוך בכל הקשור לתהליכי הגבייה, והצליחה לקבל מהקבוצות 132.9 מיליון אירו מתוך כלל החובות שלהן. מתוך סכום זה, 55.3 מיליון אירו נלקחו באמצעות עיקולים על הכנסות עתידיות, בדומה למתווה עם דפורטיבו.

יש לציין כי החובות למס הכנסה מהווים חלק מזערי מהחובות הכוללים של הכדורגל הספרדי: על-פי חוזה מאריה גאי, פרופוסר לכלכלת ספורט מאוניברסיטת ברצלונה, החובות הכוללים של 20 קבוצות הליגה הראשונה בספרד עמדו בתחילת העונה הקודמת (2011/12) על כ-3.5 מיליארד אירו.