נתח בבעלות, 10 מיליון ד' לעונה שכר: למה פיל ג'קסון לא יאמן בלייקרס?

המאמן האגדי "דרש את הירח", ולא יחזור לאמן את קבוצת ה-NBA; מייק ד'אנטוני מונה לתפקיד, וחתם על חוזה לשלוש שנים שיבטיח לו 12 מיליון דולר

אחרי משא ומתן שלא צלח להשיב לקבוצה את פיל ג'קסון, מינתה היום (ב') לוס אנג'לס לייקרס את מייק ד'אנטוני למאמנה החדש. ד'אנטוני, 61, יחליף בתפקיד את מייק בראון שפוטר לאחר פתיחת העונה הזוועתית של הקבוצה ב-‏NBA‏, אותה היא החלה עם ארבעה הפסדים וניצחון בודד, וזאת למרות שכר השחקנים הגבוה בליגה (100.36 מיליון דולר). זאת היתה פתיחת העונה הכי גרועה של הלייקרס מאז 1993, שצירפה הקיץ לקובי בראיינט כוכבים כסטיב נאש ודווייט הווארד.

ד'אנטוני מגיע לסטייפלס סנטר אחרי שאימן בעבר, בין היתר, את ניו יורק ניקס ופיניקס סאנס. הוא חתם על חוזה לשלוש שנים בעיר המלאכים, במסגרתו הוא צפוי להשתכר, על-פי "הלוס אנג'לס טיימס", כ-12 מיליון דולר. הלייקרס יחזיקו באופציה להאריך את החוזה בעונה נוספת.

‏המו"מ מול ג'קסון עלה על שרטון מכמה סיבות. אחת מהן היתה דרישת השכר הגבוהה שלו, כ-10 מיליון דולר לעונה (הסכום הכי גבוה למאמן בספורט האמריקאי). בלייקרס, שיצטרכו לשלם עכשיו פיצויים למייק בראון, לא רצו להוציא סכום כל כך משמעותי על עמדת המאמן, בטח בשנה בה רק החריגה מתקרת השכר צפויה לגרום להם לשלם קנס בשווי של כ-30 מיליון דולר. מלבד זאת, דרש ג'קסון, שזכה בקריירה שלו ב-11 אליפויות ‏NBA‏, כולל כל חמש האליפויות האחרונות של הלייקרס, לקבל נתח בבעלות על הקבוצה. "הוא רצה לקבל את הירח", אמר גורם בלייקרס ל"טיימס". אגב, דרישה נוספת של ג'קסון שלא אהבו לשמוע בלייקרס היא לא להצטרף לכל משחקי החוץ של הקבוצה העונה.

‏מייק ד'אנטוני יחל לעבוד רשמית בלייקרס בתוך כשבוע-שבועיים, עד שיחלים מניתוח שעבר. בינתיים הלייקרס מסתדרים לא רע בכלל ללא מאמן קבוע. מאז פוטר מייק בראון, הם כבר במאזן 0-2, אחרי שגברו הלילה על סקרמנטו 80-93.

מי שמאד ישמח כעת מהמינוי של ד'אנטוני הוא סטיב נאש. הרכז הוותיק שיחק תחת ד'אנטוני ארבע שנים במדי פיניקס. "כולם יודעים כמה אני אוהב אותו", אמר נאש עוד לפני הודעתה של הלייקרס על המינוי. "אם הוא יהיה המאמן, זה יהיה מצוין עבורי, ואני חושב שעבור הקבוצה כולה".