התקציב של מונדיאל 2014 בברזיל מתנפח ב-15%

משרד האוצר הברזילאי עדכן את תקציב הגביע העולמי, שיעלה לסך של 13.28 מיליארד דולר, עקב חריגות לא מתוכננות בבניית שדות התעופה והאצטדיונים במדינה

כשמדינה מתחייבת על אירוח של אירוע ספורט גדול כמו יורו, מונדיאל או אולימפיאדה, היא בדרך כלל מתקשה לאמוד באופן מדויק את העלויות האמיתיות של הפקת האירוע.

הדוגמא האחרונה לכך התקבלה במשחקים האולימפיים שנערכו הקיץ בלונדון: למרות שבשלב המכרזים טענה ממשלת בריטניה כי התקציב יעמוד על כ-3.7 מיליארד ליש"ט בלבד, בפועל הוצאות האירוח התנפחו בסופו של דבר עד לכדי 8.9 מיליארד ליש"ט.

"הקורבן" הבא של העניין הזה היא ברזיל: משרד האוצר של המדינה הדרום אמריקאית, שתארח את המונדיאל בקיץ 2014, הודיע כי הוא מעלה את תקציב האירוע ל-13.28 מיליארד דולר. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP. תקציב האירוח כולל השקעה של המדינה בתשתיות שונות, בבניית אצטדיונים חדשים ובשדרוג מתקנים קיימים. מדובר בחריגה של קרוב ל-15% לעומת התכנון המקורי, וספק גדול האם בכך יסתכם ניפוח התקציב.

את עיקר העלייה בתקציב מייחסים בברזיל לעלייה במחיר השיפוצים בשדות התעופה במדינה, כמו גם לעלויות גבוהות מהצפוי בבניית האצטדיונים. 12 ערים ברזילאיות שונות יארחו את המונדיאל בקיץ 2014.

אגב, אירוע הספורט שרשם את החריגה הגדולה בהיסטוריה הוא המשחקים האולימפיים שנערכו באטלנטה ב-1996, שבהם נרשמה הוצאה גדולה ב-147% בהשוואה לתכנון המקורי.