ארליסנס גייסה 15 מיליון דולר בהובלת קרן פיטנגו

בסבב השתתפו המשקיעים הקיימים של החברה כולל JK&B, פרוסיד, דוקור וברידג' ■ חברת ניטור החולים מצפה למכירות של 100 מיליון דולר תוך ארבע שנים

חברת ניטור החולים ארליסנס (EarlySense) השלימה גיוס של 15 מיליון דולר, מהמשקיעים הקיימים, בהובלת קרן פיטנגו. בגיוס השתתפו גם JK&B, פרוסיד, דוקור, ו-Bridge investment.

בחברה מושקעים גם קרן אתגר וקרן OBV של משפחת מקוב וכן משקיעים פרטיים נוספים. בעקבות המהלך מגיע היקף הגיוסים הכולל של החברה ל-46 מיליון דולר. בעקבות הגיוס ימונה איתי הראל, שותף בפיטנגו, ליו"ר משותף עם יוסי ויניצקי מקרן אתגר.

למרות שהחברה נמצאת בתהליך של כניסה לשוק בתי החולים האמריקני, ארליסנס לא כללה בסיבוב משקיעים אמריקניים חדשים או קרנות תאגידיות. "זו תמיד התלבטות", אומר המנכ"ל אבנר הלפרין. "אבל אנחנו מרגישים כבר קרובים מספיק לשוק האמריקני. המשקיעים שלנו מסתדרים ביניהם ועם ההנהלה, אז טוב לנו לשמר את המבנה הנוכחי ופשוט לגייס עוד כסף שיאפשר לנו לרוץ".

ביוני השנה גייסה ארליסנס לדירקטוריון שלה את פיטר סודרברג, לשעבר מנכ"ל חברת היל רום, החברה המובילה בארה"ב למיטות בתי חולים חכמות ומערכות ניטור נלוות.

ארליסנס פיתחה מערכת חיישנים שנמצאת בתוך פלטה שטוחה אשר מוצבת מתחת למזרון של החולה. באמצעות המערכת ניתן לנטר את קצב הנשימה והתנועות של החולה. המערכת מיועדת לניטור חולים במחלקות פנימיות בבתי חולים שבהן לא מתבצע כיום ניטור רציף. המוצר של ארליסנס אמור להתריע מבעוד מועד על סיכון לחולים ולמנוע את התדרדרותם. לשירות כזה יש חשיבות רבה לאור הירידה העקבית במספר הביקורים של אחיות ורופאים אצל חולים וכן על רקע העומס המתגבר על מערכות בריאות ברחבי העולם.

ארליסנס נבחרה למקום השני בתחרות הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס" לשנים 2012-2013. לפני כחצי שנה אמר מנכ"ל ארליסנס אבנר הלפרין, כי החברה מכוונת להגיע למכירות של 100 מיליון דולר תוך ארבע שנים, ומאז לא נסוג ממטרה זו.

החברה נוסדה ב-2004 על-ידי היזמים הסדרתיים דני לנגה ויוסי גרוס, וכן על-ידי ד"ר גיא שנער, לשעבר בכיר ב-X Technologies. מייסד נוסף הוא המנכ"ל הלפרין.

"בבית חולים לא רואים אותך"

בראיון ל"גלובס", שפורסם כאשר ארליסנס זכתה בתחרות הסטארט-אפ המבטיח, אמר הלפרין כי בעוד חולים שמאושפזים במחלקות טיפול נמרץ מנוטרים כל הזמן, באמצעות מכשירים יקרים, הרי שחולים במחלקות רגילות אינם מנוטרים כלל.

"ישנם מחקרים שמראים שהיום יותר מסוכן ללקות באירוע לב בעת אשפוז במחלקה כירורגית, מאשר ברחוב", אמר. "בבית החולים, אף אחד לא רואה אותך".