המשבר הפיננסי בכדורגל הסקוטי: עובדה מוגמרת

‎‎ריינג'רס כבר התפרקה, הארטס על-סף פשיטת רגל ומבקשת סיוע כספי מיידי מהאוהדים; לפי סקר, 6 קבוצות נמצאות ב"לחץ כלכלי"

מהליגה הבכירה בסקוטלנד הפכה לקבוצה האחרונה בכדורגל הסקוטי שנכנסת למשבר כלכלי קשה. בשבוע שעבר ביקש המועדון מאוהדיו להזרים 450 אלף ליש"ט לקופתו באופן מיידי, על מנת להציל אותו מכניסה להליכי פירוק.

במכתב פתוח לאוהדים, שפורסם באתר של המועדון, מציעה הארטס למכירה מניות של הקבוצה, ומבקשת מהקהל לקנות כבר היום כרטיסים לשלושת משחקי הבית הקרובים שלה, על מנת לגייס את הסכום הנדרש. להארטס חובות בסך 1.75 מיליון ליש"ט לרשויות המס הבריטיות, שמקשים עליה להתקיים - והיא לא הקבוצה היחידה בסקוטלנד שסובלת מבעיות פיננסית.

על-פי סקר שערכה חברת הייעוץ לתאגידים בגביס טריינור (‏Begbies Traynor‏), ופרטיו פורסמו ב"פייננשל טיימס", שישה מועדונים מתוך 32 בשלוש הליגות הראשונות בסקוטלנד סובלים מ"לחץ כלכלי".

‏כזכור, בקיץ האחרון היתה זאת קבוצת הפאר גלזגו ריינג'רס שנכנעה לחובות עתק, ולאחר שפשטה רגל הורדה לליגה הרביעית. העובדה הזאת גרמה לזכייני השידור לחתוך בהסכמי הזכויות של הפרמיירליג הסקוטית, לקהל להגיע בכמויות נמוכות יותר למשחקים - וכתוצאה מכך, למצב הכלכלי של הכדורגל הסקוטי להידרדר עוד יותר. אגב, כמו הארטס שמבקשת כעת סיוע מאוהדיה, גם ריינג'רס צפויה להיעזר בקרוב בקהל על מנת לשרוד - כשתגייס 20 מיליון ליש"ט מהציבור בהנפקה בבורסה.

‏במקביל לדעיכה הכלכלית הברורה בסקוטלנד, דווקא באנגליה עושה רושם שהמצב טוב יותר: מהסקר של בגביס טריינור עולה כי רק שניים מתוך 72 המועדונים בליגות 2-4 בחשיבותן במדינה מדווחים על "לחץ כלכלי".