מי יהיה משרד הפרסום של שנת 2012?

מדד משרדי הפרסום השנתי של "גלובס", בשיתוף יפעת והגל החדש, מבוסס על מדדים שמאפשרים למי שהייתה לו באמת שנה מוצלחת להתבלט

הערב (ג'), במגזין "פירמה" שיחולק למנויי "גלובס", יפורסם הדירוג השנתי של משרדי הפרסום. במסגרת זו יבואו לידי ביטוי כל ההתרחשויות הדרמטיות שפקדו את שוק הפרסום במהלך 2012. הערב נגלה מי עלה, מי ירד, מי ספג מהלומה ומי הצליח להתגבר על כל הקשיים בתקופה ההפכפכה הזו.

אחד העקרונות העומדים בפנינו כשאנחנו באים לחשב את דירוג משרדי הפרסום השנתי של "פירמה" הוא השוויוניות. בניגוד לדירוג הגודל הברור שמוכר לכל איש הענף בישראל, הדירוג שלנו בוחן ביצועים והתמודדות אמתית עם השנה החולפת. משרד מרכזי בשוק יכול לספוג מכה משמעותית (אם כי לא להיעלם ממש), ומשרד נישה צעיר יכול להשתלב בעשירייה הראשונה.

אנחנו עושים זאת על-ידי "מקדם הגנה" שניתן למשרדים הרכים יותר. הם זוכים להנחות בקטגוריית נאמנות הלקוחות, אם הם צעירים יחסית ובשיעורי הצמיחה, בניגוד לעצמם. ואולם בכל הנוגע לאתגרי הקריאייטיב והאפקטיביות - כלומר הפרסים - כולם מקבלים יחס זהה.

פרט לקריטריונים אלה, שני הבסיסים היציבים לדירוג הם דירוג יפעת - היקף התקציבים הכללי (20%), תקציבי הדיגיטל (שעומדים על 5%) וציוני השופטים שהם אנשי מערכות "פירמה" ונתח שוק של "גלובס" - 25%. את קריטריון הצמיחה, בשנה כזו שבה הרוב הפגינו ירידה וספגו מהלומות, הורדנו ל-10% מהציון הכללי. מי שהצטיינו בצמיחה במיוחד, הבחינו בזאת בדירוגם בבירור.

הצטיינות בזכורות ואהובות שווה 5%, הנאמנות של הלקוחות למשרדים קיבלה 15%, סקר בקרב הסטודנטים של הבצפר שענו באיזה משרד היו רוצים לעבוד קיבל 5%, והנוכחות ברשת קיבלה 5%. עוד 10% מהציון ניתן על הפרסים, עם משקלות שונות לכל סוג פרס.

תודה רבה לעופר לוי ולבילי כהן ממחקרי הגל החדש על עיבוד הנתונים, לנתי יעקובי ולצוותו ביפעת בקרת פרסום על סיכום התקציבים השנתי, מדד הנאמנות ומדדי הצמיחה, למור לביא והחברים ביפעת סושיאל על בדיקת הנוכחות ברשת, ולסטודנטים של בית-הספר לפרסום "הבצפר" על השתתפותם בסקר שבדק מי המשרד הנחשק ביותר לעבוד בו.

בראש ובראשונה ומעל לכל, תודה לחברי ענף הפרסום בישראל. רק בזכות האמון והחשיבות שאתם מעניקים למדד הזה, הוא ממשיך להתקיים ובכל שנה לקלוע בול.