מניית היום: מזנקת 8.5% לקראת כנס ואישור המדען הראשי

המדען הראשי אישר לחברת ביונדווקס תקציב של עד 8.5 מיליון שקל להמשך קידום פיתוח החיסון האוניברסאלי לשפעת לשנת 2013

מניית חברת הביומד ביונדווקס רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה. החברה, המפתחת חיסון אוניברסאלי לשפעת, דיווחה היום כי ארגון הבריאות העולמי WHO (World Health Organization) הזמין את החברה להציג בכנס הראשון מסוגו בנושא פיתוח וניסויים קליניים של חיסוני שפעת אוניברסאליים הכוללים הגנה רחבה ותגובות חיסוניות ארוכות טווח, אשר יתקיים בהונג קונג בינואר 2013.

ארגון הבריאות העולמי אחראי למעקב גלובלי אחר מחלת השפעת ומספק הנחיות לממשלות לטובת הכנה וטיפול בשפעות עונתיות ופנדמיות. הזמנת ביונדווקס לכנס זה מעידה על הכרה בין לאומית בהצלחת החברה בהתקדמות הניסויים הקליניים לפיתוח חיסון האוניברסאלי לשפעת M-001.

השנה סיימה ביונדווקס בהצלחה ניסוי קליני שלב II בקשישים, המחזק את תוצאות שלושת הניסויים הקודמים בבני אדם שביצעה החברה. בניסוי זה כמו גם בניסויים קודמים נמצא שחיסון השפעת האוניברסאלי M-001 שמפתחת החברה היה בטוח בכל טווח הגילאים (18-91), הפעיל ביעילות את מערכת החיסונית של המתחסנים כנגד זני שפעת שונים ואף שיפר את יעילות חסוני השפעת הקיימים. שיפור החיסונים הקיימים מתבטא בכך שיותר מחוסנים שקיבלו את החיסון האוניברסאלי M-001 ואחר כך החיסון קיים הגיעו לרמת ההגנה הנדרשת לעומת אילו שהתחסנו בחיסון הקיים בלבד. זאת ועוד, שיפור היעילות נמצא גם כלפי זן השפעת הפנדמי (שפעת החזירים H1N1).

בנוסף, קיבלה השנה ביונדווקס את אישור ה-GMP (תנאי ייצור נאותים) האירופאי למתקן ותהליכי הייצור של החברה על ידי הרוקח האחראי QP (Qualified Person) מטעם הרגולטור של האיחוד האירופי המקנה לחברה אפשרות לביצוע ניסויים קליניים באירופה.

עוד מדווחת החברה כי המדען הראשי אישר לחברה תקציב מחקר ופיתוח על סך של עד כ- 6.5 מיליון שקל בשיעור השתתפות של 40% ותקציב לניסויים קליניים בחו"ל בסך של עד 2 מיליון שקל בשיעור השתתפות של 30% לטובת קידום הפיתוח הקליני והפרה קליני של החיסון האוניברסאלי לשפעת, M-001, שמפתחת החברה.

המדען הראשי משקיע בקידום הפיתוח של החיסון האוניברסאלי של החברה זו השנה החמישית ברציפות.

ד"ר רון בבקוב, מנכ"ל ביונדווקס אמר "אנו מברכים על קבלת מענק המדען הראשי זו השנה החמישית ברציפות ורואים בתמיכתו הבעת אמון בחברה וביכולותיה כמו גם בטכנולוגיה הייחודית שפיתחה לחיסון השפעת. הבעת אמון זו מקבלת חיזוק והכרה בינלאומית גם מצד ארגון הבריאות העולמי, WHO, אשר הזמין אותנו להציג את תוצאות הניסויים הקליניים ופיתוח החיסון האוניברסאלי M-001 לשפעת בכנס ראשון מסוגו בנושא חיסונים בעלי הגנה רחבה וארוכת טווח".