ארה"ב: המכירות הקמעונאיות ירדו לראשונה מזה 3 חודשים

מדד המחירים ליצרן של חודש אוקטובר רשם ירידה של 0.2% כשהצפי היה לעלייה של 0.1% ■ המכירות הקמעונאיות ירדו ב-0.3% לעומת צפי לירידה של 0.2%

בזמן שהנושא המרכזי שנמצא על סדר היום בארצות הברית הינו הצוק הפיסקאלי, שעלול לפגוע במאמצי ההתאוששות של הכלכלה האמריקאית, התפרסמו היום נתוני שמצביעים על מצבה של הכלכלה הגדולה ביותר בעולם. בנוסף לנתונים, הפדרל ריזרב צפוי לפרסם את הפרוטוקולים של דיוני הריבית של חודש פברואר.

נתחיל עם הנתון הראשון שפורסם היום שזה המכירות הקמעונאיות לחודש אוקטובר שרשמו ירידה של 0.3% לעומת עלייה של 1.3% בחודש ספטמבר, כשהצפי של האנליסטים היה לירידה של 0.2%. מדובר למעשה בירידה הראשונה שנרשמת בנתונים מזה 3 חודשים. המכירות הקמעונאיות ללא המכירות של מכוניות נותרו ללא שינוי לעומת עלייה של 1.2% בספטמבר כשהצפי היה לעלייה של 0.1%.

בנוסף לנתוני המכירות, פורסם היום גם מדד המחירים ליצרן של חודש אוקטובר שרשם ירידה של 0.2% לעומת עלייה של 1.1% בחודש ספטמבר כשהצפי היה לעלייה של 0.1%. המדד הליבתי גם הוא רשם ירידה של 0.2% לעומת חודש ספטמבר שנותר ללא שינוי כשהצפי היה לעלייה של 0.1%.

בשעה 17:00 שעון ישראל התפרסם נתון המלאים העסקיים בארצות הברית לחודש ספטמבר שעלה ב-0.7% כשהצפי היה לעלייה של 0.6% בדומה לעלייה שנרשמה בחודש אוגוסט.

בשעה 21:00 שעון ישראל יפרסם הפדרל ריזרב את הפרוטוקולים של דינוי הריבית שלו לחודש נובמבר. הפרסום היום ייתן תמונה ברורה לגבי הלך הרוח בקרב חברי הוועידה של הפד בנוגע למצבה הכלכלי של ארצות הברית. ג'נט ילן, סגנית יו"ר הפדרל ריזרב בארה"ב, קראה לשמור על הריבית במשק האמריקנית ברמה אפסית עד שנת 2016 - חצי שנה יותר ממה שצופים אנליסטים בוול סטריט - וזאת על מנת לתמוך בהורדת שיעור האבטלה.