יובל בן-זאב פרש מניהול מחלקת המחקר בכלל פיננסים

מחליפו של בן-זאב בתפקיד הוא נאור אל חי, שמוגדר כ"אחראי על מחלקת המחקר" ■ גורמים המקורבים לבית ההשקעות ציינו כי בן-זאב מיצה את תחום האנליזה

יובל בן זאב, אחד האנליסטים הבכירים בשוק ההון, הפסיק לכהן כמנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות כלל פיננסים לאחר 4 שנים בתפקיד - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי מחליפו של בן זאב בתפקיד הוא נאור אל חי, שמוגדר כ"אחראי על מחלקת המחקר". גורמים המקורבים לבית ההשקעות ציינו כי בן זאב מיצה את תחום האנליזה.

באפריל האחרון הודיע בן זאב (42) על הפסקה בפעילות השוטפת של האנליזה, לאחר כ-12 שנים שבהן התמחה בעיקר בסיקור הבנקים הישראליים. בן זאב מסר אז לתקשורת כי כחלק מהשינויים, יעסוק בעיקר במתן שירותי אנליזה מיוחדים.

בן זאב נותר בעל מניות בכלל פיננסים ברוקראז', באמצעות השותפות ג'י.ג'י.איי, ששולטת ב-40% מכלל פיננסים ברוקראז' (החברה האם, כלל פיננסים, מחזיקה ב-60% הנותרים). ההחזקות בג'י.ג'י.איי נחלקות בין רונן ויסברג, שמחזיק ב-50% מהחברה ומשמש מנכ"ל כלל פיננסים ברוקראז', ובן זאב ונאור אל חי המחזיקים ב-25% מהמניות כל אחד.

בשנים 2008-2011 נהנו שלושת הבעלים-מנהלים בכלל פיננסים ברוקראז' מדמי ניהול מצטברים של כ-64 מיליון שקל. חלקו של בן זאב מסכום זה היה כ-15 מיליון שקל. בנוסף, מחזיקים השלושה ב-25% מחברת כלל פיננסים חיתום, שבשליטת צחי סולטן.

בעבר ההחזקה הצולבת בשתי החברות העלתה ביקורת כלפי בן זאב, לפיה הוא חשוף לפוטנציאל של ניגוד עניינים בין היותו אנליסט בכיר שממליץ על ני"ע, לבין היותו בעל מניות בחברת חיתום המובילה הנפקות.