מנצ'סטר יונייטד בונה על מיליארד ליש"ט מנייקי

המו"מ בין מוליכת הפרמיירליג לתאגיד ההלבשה האמריקאי מתחמם: "השדים האדומים" הבהירו כי ההסכם בין הצדדים יצטרך לגדול באופן משמעותי

בפגישה שנערכה אתמול (ד'), הבהירו ראשי מנצ'סטר יונייטד לנייקי כי החברה שלהם תצטרך להעלות באופן משמעותי את הסכום שהיא משלמת למוליכת הפרמיירליג - אחרת חוזה ההלבשה בין הצדדים לא יחודש. כך מפרסם עיתון "הטיימס".

ההסכם הנוכחי של קבוצת הכדורגל האנגלית עם תאגיד הלבשת הספורט האמריקני, הוא ל-13 שנים, ויסתיים בתום עונת 2014/15. השווי שלו עבור "השדים האדומים" הוא 303 מיליון ליש"ט, בנוסף לחלוקה ברווחים על מכירת מוצרי המועדון. בחודש פברואר הקרוב ייפתח לנייקי חלון של חצי שנה, במהלכו היא תחזיק בזכות בלעדית לנהל מו"מ עם יונייטד לגבי הארכת חוזה ההלבשה. אם הצדדים לא יגיעו להבנות בתום החלון, תהיה רשאית יונייטד לבחון הצעות אחרות.

בחודש שעבר דיווח "הדיילי מייל" כי ההסכם החדש בין יונייטד לנייקי עשוי להגיע לסך של מיליארד ליש"ט, במה שיהפוך את העסקה ליקרה ביותר בהיסטוריה של תחום הספונסרשיפ בספורט העולמי.

ביונייטד בטוחים שהם מסוגלים לגייס את הסכומים האלו מנייקי, במיוחד לאור ההצלחה המסחרית אדירה שהם רשמו השנה: הצליחו להחתים את ג'נרל מוטורס על הסכם חסות ראשי, הכולל פרסום על קדמת חולצות המשחק של הקבוצה החל מעונת 2014/15, תמורת סכום של 357 מיליון ליש"ט לשבע שנים (51 מיליון ליש"ט לעונה, עלייה של 155% לעומת החסות הראשית הנוכחית של יונייטד עם חברת הפיננסיים AON).

אגב, בדוחות שלה לרבעון הראשון של העונה שפורסמו אתמול, דיווחה יונייטד כי החוב שלה עומד על 359.7 מיליון ליש"ט, ירידה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.