צפו: סטודנטים באונ' חיפה עומדים כהזדהות עם ג'עברי

רונית מושקוביץ', סטודנטית מחיפה: "הם אמרו: 'זה לזכר הרמטכ"ל שלנו'. אם זה לא מקומם אני לא יודעת מה כן"

סטודנטים באוניברסיטת חיפה הופתעו לראות הבוקר (ה') עשרות סטודנטים - רובם ערבים-ישראלים - העומדים בשורה אחת בדומיה כאות הזדהות עם תושבי עזה ואחמד ג'עברי, רמטכ"ל החמאס, שחוסל אתמול ע"י צה"ל.

כ-30-40 סטודנטים עמדו על הדשא במשך כ-20 דקות, בשקט, מבלי להניף שלטים או דגלים. רונית מושקוביץ', סטודנטית מחיפה, הגיעה למקום וסיפרה שחלק מהסטודנטים הערבים-ישראלים אמרו שהם עומדים לזכרו של ג'עברי.

"הם לא התלהמו או נשאו דגלים אבל לעמוד ככה באמצע בדשא המרכזי... הם פשוט נעמדו בצורת 'ח' לזכר הרמטכ"ל שלהם. הם אמרו: 'זה לזכר הרמטכ"ל שלנו'", מספרת מושקוביץ' בשיחה עם "גלובס". "אפשר להיתמם ולומר שהם רק עמדו שם, אבל זה מה שהם אמרו - 'הרמטכ"ל שלנו'. אם זה לא מקומם אני לא יודעת מה כן".

- ומה עשיתם?

"הצבנו כמה אנשים מולם והתחלנו לשיר את 'התקווה'. הם התפזרו, מישהו צעק משהו בערבית. כשהתחלנו לשיר אנשי הביטחון של האוניברסיטה באו ואמרו לנו שאי אפשר להפגין ולקחו לנו את תעודות הסטודנט. איימו להעלות אותנו לוועדת משמעת. הם עמדו שם 20 דקות ואיש לא ניגש אליהם; להם יש זכות ולנו לא? אנחנו הלהטנו את היצרים? זו פרובוקציה מכוערת וחצופה וזה שהאוניברסיטה מיתממת זה עוד יותר מעצבן. אני רועדת מעצבים ועברו כבר שעתיים".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "אוניברסיטת חיפה מחזקת את ידי חיילי צה"ל בעמידתם על הגנת מדינת ישראל ושולחת תנחומיה למשפחות ההרוגים בקרית מלאכי. הנהלת האוניברסיטה נוקטת ותנקוט בכל צעד חוקי העומד לרשותה בכדי למנוע כל פרובוקציה בשטחה. לגבי האירוע היום, מדובר בהתכנסות שנערכה ללא אישור האוניברסיטה. מספר מצומצם של סטודנטים ערבים התכנסו, כאשר מולם התקהלו סטודנטים יהודים והדבר הסתיים כעבור מספר דקות".