חברת החשמל גייסה מיליארד שקל בהנפקה בערבות מדינה

סך הביקושים להנפקה עמדו על כ-1.5 מיליארד שקל. סך כל ההנפקות בערבות מדינה שביצעה חברת החשמל בשנת 2012 עמדו עד כה על כ-6.9 מיליארד שקל

על רקע, ולמרות שערוריית "הבור התזרימי", חברת החשמל גייסה אמש מיליארד שקל בהנפקת אגרות חוב בערבות מדינה באמצעות הרחבת סדרות סחירות שהונפקו לאחרונה. סך הביקושים להנפקה עמדו על כ-1.5 מיליארד שקל. סך כל ההנפקות בערבות מדינה שביצעה חברת החשמל בשנת 2012 עמדו עד כה על כ-6.9 מיליארד שקל.

החברה הרחיבה שתי סדרות אג"ח: אג"ח לפירעון ביולי 2015 בתשואה צמודת מדד של 0.53% בהיקף של כחצי מיליארד שקל; אג"ח לפירעון ביולי 2017 בתשואה צמודת מדד של 1.31% בהיקף של כחצי מיליארד שקל.

חברת החשמל מוסרת, כי הנפקה זו הינה חלק מתכנית הסיוע הממשלתית עליה הוסכם לאחרונה עם משרד האוצר, בשל המחסור המתמשך בגז טבעי והצורך להשתמש בדלקים יקרים הרבה יותר ומזהמים. עם כניסת הגז מתמר במחצית 2013, משבר זה צפוי להסתיים.

יפתח רון-טל, יו"ר הדירקטוריון של חח"י: "ההנפקה המוצלחת מאפשרת לחברה להמשיך לעמוד בהתחייבויותיה ומדובר בהבעת אמון של ממשלת ישראל בכלל ושל משרד האוצר, מנכ"ל משרד האוצר והחשבת הכללית בפרט וכמובן של ועדת הכספים של הכנסת - בחברת החשמל, ביציבותה, בכוונותיה וביכולותיה".

מנכ"ל החברה, אלי גליקמן: "הנפקה זו הינה צעד חשוב ומשמעותי ביותר לחברת החשמל, במיוחד בשל העובדה כי בקיץ 2012, עלות הדלקים לייצור חשמל מדי יום היתה כ-100 מיליון שקל. לפיכך, גיוס הכספים היה נחוץ באופן מיידי לשיפור תזרים המזומנים של החברה".