חייל ואזרח נהרגו היום מפגיעת רקטות; פגיעה ישירה בבניין בראשל"צ; חמאס: אין הפסקת אש הערב

(עדכונים שוטפים) - פצועה קל בשכונת כרמים; הקומות העליונות בבניין עלו באש ■ צה"ל הורה לתושבי עזה לפנות שכונות במזרח העיר ■ מזכירת המדינה האמריקאית הילארי קלינטון הגיעה הערב לארץ ■ צה"ל ממשיך להפציץ בעזה

התקוות להודעה על הפסקת אש הערב (ג') התפוגגה אחרי שארגון החמאס הודיע שהמשא ומתן יימשכו מחר. מוקדם יותר היום הודיע הג'יהאד האיסלאמי כי הודעה על הפסקת האש תצא הערב בשעה 20:00, אך כאמור זה לא קרה. במקביל להודעה של החמאס, הגיעה לארץ מזכירת המדינה של ארצות הברית הילארי קלינטון וקיימה מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בהצהרה שמסרה קלינטון במהלך מסיבת העיתונאים היא חזרה והדגישה כי ארצות הברית עומדת לצד ישראל, ואמרה כי המטרה של ארצות הברית היא להגיע להסכם שיאפשר שקט לשני הצדדים.

אזעקה נשמעה בשעות הערב המוקדמות באזור ראשון לציון. על פי דיווחי מד"א, הרקטה פגעה בבניין מגורים בן 7 קומות בשכונת כרמים בעיר. במקום נמצאה פצועה קל. על פי הדיווח, הקומות העליונות עלו באש.

בשעה 19:45 הותר לפרסום כי חייל צה"ל רב"ט יוסף פרטוק בן 18 תושב עמנוא נהרג מפגיעת רקטה במועצה האזורית אשכול. בנוסף אזרח מהפזורה הבדואית נהרג היום מפגיעת טיל גראד, דרומית לבאר שבע.

ועוד היום: לראשונה מיום שישי - אזעקה בירושלים. רקטה נפלה בשטח פתוח במרחב ירושלים, מחוץ לעיר - לא נגרם נזק ואין נפגעים. זאת, בעוד מבצע "עמוד ענן" של צה"ל בעזה נכנס היום ליומו השביעי, כשברקע נמשכים המגעים להפסקת אש עם חמאס. על פי הודעה רשמית מאת ארגון הג'יהאד האיסלמי, הפסקת האש בין ישראל לארגון חמאס תיכנס לתוקף הערב.

מאוחר יותר הורה צה"ל לתושבים בעזה לפנות שכונות במזרח העיר. במקביל, ממשיך חיל האוויר להפציץ אזורים ברצועת עזה וובמקביל גם תותחי צה"ל מפגיזים שטחים פתוחים ברצועה שמהם משגרים רקטות לעבר ישראל.

כאמור, בסביבות השעה 14:15 נשמעה אזעקה בירושלים; הטיל נפל בשטח פתוח באזור בית לחם. קודם לכן נורו מטחים כבדים לעבר ישובי הדרום. קצין מילואים נפצע בינוני מפגיעת רקטה באחד מיישובי עוטף עזה במועצה האזורית אשכול שבדרום. לאחר הפיצוץ פגע רסיס בחזהו והוא פונה במסוק לבית-החולים סורוקה בבאר-שבע. הבוקר נפתח במטח של כ-30 רקטות לעבר העיר, 11 מהן יורטו על-ידי מערכת "כיפת ברזל", אך 3 מהן נפלו בשטח בנויים וגרמנו לנזק לבית ולאוטובוס.

לפני הצהריים דיווח ערוץ 2 על חשד לניסיון פיגוע בסמוך לשגרירות ארה"ב בתל-אביב. אדם חמוש בגרזן תקף את אחד המאבטחים שהגיבו לעברו בירו ופצעו אותו ברגלו. במשטרה עדיין לא בטוחים האם הרקע למעשה הינו פלילי או לאומני.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ממשיך לתקוף את ישראל. רשת ב' דיווחה כי ארדואן אמר היום שישראל מבצעת "טיהור אתני" בעזה ואמר כי "במוקדם או במאוחר ישראל תשלם על דמם של החפים מפשע".

לפי ערוץ 2, בצהריים החל צה"ל בגל ארטילריות של עמדות שיגור של חמאס ברצועת עזה. יותר מ-30 עמדות שיגור הופצצו.

הפסקת אש הלילה?

ברשת ב' דווח כי גורמים בירושלים מעריכים שהלילה ניתן יהיה להכריז על הסכם הפסקת אש, כאשר מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון תגיע לישראל. לפי הדיווח, ההסכם יכלול מנגנון בקרה משולש - ישראלי-מצרי-אמריקני - שיאכוף את הבנות הסכם הסכמת האש.

בצהריים הגיע מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, לישראל לסבב פגישות מדיניות בניסיון לקדם את הפסקת האש. לפי דיווח בסוכנות רויטרס, באן אמר כי כניסה קרקעית של צה"ל לרצועת עזה תהיה בבחינת "הסלמה משמעותית".

במהלך הלילה תקף צה"ל כ-100 יעדי טרור ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הותקפו בין היתר כ-10 מנהרות מסתור של חמאס וכן משגרים מוטמנים ומחסני אמצעי לחימה. עוד נמסר כי הותקפו מבנים השייכים למספר פעילים בכירים בארגוני הטרור בעזה. הפלסטינים דיווחו כי הופצץ ביתו של ראעד אל-עטאר - בכיר בזרוע הצבאית של חמאס. מהדיווחים עולה כי מספר בני אדם נפגעו בתקיפה, אך לא ברור אם עאטר ביניהם. כמו כן הופגז בניין הבנק הלאומי האסלאמי בעזה.

לפנות בוקר סיכלה ארה"ב הצעה לניסוח הצהרה של מועצת הביטחון נגד המבצע בעזה. מרוקו, החברה במועצה, הגישה הצעה לניסוח הצהרה הקוראת להפסקת אש בין ישראל לחמאס. על-פי ההצהרה, ישראל נקראת להפסיק את הירי בזמן שירי הרקטות של חמאס לא הוזכר.

בתום הדיון אמרה שגרירת ארה"ב לאו"ם, סוזן רייס, כי הממשל במצרים, הנשיא אובמה וגורמים אחרים פועלים בכל הערוצים האפשריים על מנת להביא להפסקת אש בין ישראל לחמאס. "חיוני כי מועצת הביטחון תסייע למאמץ להביא להפסקת אש - בין אם בפעולה ובין אם בהימנעות מפעולה", אמרה בתום הדיון.