כל הדרכים לצפות ב-VOD: מה מציעים השחקנים בענף?

לוח השידורים הוא מזמן בגדר המלצה, והשימוש ב-VOD הולך ומתרחב ■ אילו תכני VOD מציעים הוט, yes, וואלה, קשת, רשת וערוץ 10 - וכמה זה עולה?

שירות ה-VOD של הוט, שהושק לפני כ-7 שנים, גרם לצרכנים להבין שצפייה לפי דרישה נוחה הרבה יותר מצפייה לינארית. לפני כמעט 3 שנים הצטרפה yes לתחרות, אך היום שתיהן לא לבד: זכייניות הטלוויזיה מציעות שירותי VOD משלהן באפליקציות ובאינטרנט, וכעת גם יצרנית הטלוויזיות סמסונג.

"גלובס" בדק את כל שירותי ה-VOD, ומצא כי הוט ו-yes מציעות את רמות התוכן הרחבות ביותר שיענו לכל טעם של כל צופה. החיסרון הוא שחייבים להיות לקוחות שלהן. אחרים יכולים לקבל תוכן רחב של קשת, רשת וערוץ 10 חינם, אבל ייאלצו לקפוץ מאתר לאתר ולא תמיד איכות השידור גבוהה.

מי שלפי טעמנו מציעה את השירות המבטיח ביותר היא הסמארט TV של סמסונג, שצפויה להרחיב את השירות מהטלוויזיה החכמה שלה גם לסמארטפונים ולטאבלטים שלה, ולהגדיל גם את היצע התכנים.

הוט: שירות ותיק ומגוון

* ממשק: השירות בנוי כאפליקציה על הממירים. לוקח זמן להיכנס אליו, והניווט בתוך השירות לא תמיד מספיק מהיר, כאשר מעבר לצפייה בערוץ אחר מחייב יציאה ממנו וכניסה שלוקחת זמן מחדש.

הממשק כולו בעברית עם מידע נוח על כל תוכן ואפשרות לגשת מממירים שונים בבית לאותו תוכן, אפילו מהנקודה שהופסק הסרט בסלון, להמשך בחדר שינה.

חלק מהתכנים משודרים ב-HD. האפליקציה לסמארטפונים ולאייפד נוחה ומעוצבת היטב, אבל החברה מתמקדת בתוכן ישראלי ולא בסדרות חו"ל.

* תכנים: כמות התכנים עצומה והחברה דואגת לעדכן כל הזמן את התוכן בקטגוריות ובתוכניות. הבעיה היא שלפעמים לוקח לה זמן רב לעדכן את העונות החדשות. הפקות המקור של הוט, ילדי ראש הממשלה, הבורר, אמא ואבאז וגול סטאר. סדרות מחו"ל, כמו מראה שחורה, אקס פקטור, נקמה, ניקיטה, מתחזה, 90210, גרים ולהיות אריקה. סרטים: הדיקטטור, פרומתיאוס, רחוב ג'אמפ 21, מראה מראה, גבר בשחור 3 ומשחקי הרעב. כמו כן, יש מגוון גדול של תכנים ילדים, כמו פאוור רינג'רס, בוב ספוג.

* פלטפורמות: הוט ואפליקציה לאייפד, אייפון ואנדרואיד.

* מחיר: 20 שקל לחודש. ההיצע כולל 20 אלף שעות, מתוכן 60% כלולות בדמי המנוי החודשיים והיתר בתשלום נוסף. סרט באיכות רגילה - 20 שקל; סרט באיכות HD בעלות 24 שקל; פרק בסדרה - 5 שקלים; סדרה באיכות HD בעלות של 6 שקלים; עלות עונה שלמה - 20 שקל לחודש.

mako VOD: הכי מתקדמים

* ממשק: אתר mako של קשת מחזיקה את אחד משירותי ה-VOD היותר טובים בתחום האינטרנט בארץ. היא מאפשרת גישה לצפייה בעונות מלאות של התוכן המקורי שהערוץ משדר. הממשק אנמי בעיצוב שלו, אולם הוא מציע מנוע חיפוש למציאת סדרות או פרקים בצורה מהירה.

אפליקציית האייפד של מאקו מאפשרת הורדת פרקים לצפייה מאוחרת יותר ללא חיבור לאינטרנט וללא הגבלת זמן, בו התוכן זמין. היא מעוצבת טוב בהרבה מזו של דפדפן האינטרנט במחשב והשימוש בה יותר מהנה.

* תכנים: חטופים, יום האם, מאסטר שף, אנשים, פולישוק, האח הגדול, אל תפיל את המיליון, אייל גולן קורא לך וכוכב נולד.

* פלטפורמות: דפדפן אינטרנט, אייפד, אייפון ואנדרואיד.

* מחיר: חינם, פרקי טלוויזיה חדשים לפני השידור המקורי בערוץ ב-4-5 שקלים.

yes: ממשק נוח ותוכן רב חינם

* ממשק: הניווט בין התכנים נוח וברור, ההזמנה מתבצעת בלחיצת כפתור והצפייה אפשרית תוך שניות. אפליקציית הסמארטפון נוחה מאוד לשימוש.

* תכנים: התכנים מאוד מגוונים וכוללים סדרות פופולריות שחלקן הגדול חינם (כמו העונה הנוכחית של הומלנד), סרטי קולנוע, תכנים לילדים ועוד.

* פלטפורמות: ממירי yes, אייפון ואייפד.

* מחיר: 15 שקל בחודש. מתוך 18 אלף תכנים, 40% חינם. סרט: 20 שקל (כולל HD), סדרות - רובן חינם, גם באיכות HD. התכנים באפליקציה חינם ללקוחות החברה.

רשת: אתרי תוכניות נפרדים

* ממשק: באתר של רשת אין הפתעות מיוחדות. הוא מעוצב בצורה סבירה ומאפשר גישה מהירה לכל התוכניות ולכל הפרקים. לחלק מהתוכניות יש תת-אתרים ייעודים, המציעים גישה לתוכן רחב יותר, כמו קטעי וידיאו על המשתתפים ב"דייט בחשיכה".

גם בתוכניות צחוק מהעבודה אפשר למצוא אתר נפרד, שמספק תוכן נוסף, כולל עדכונים מפייסבוק וטוויטר על התוכנית. ממשק האפליקציה נוח לשימוש ומאפשר גישה מהירה לתכנים. חסרה מאוד גרסה לאייפד.

* תכנים: צחוק מהעבודה, משפחה לא בוחרים, כלבוטק, מצב האומה, דייט בחשיכה ומאסטר.

* פלטפורמות: אתר אינטרנט, אייפון ואנדרואיד.

* מחיר: חינם.

ערוץ 10: ממשק לא ברור

* ממשק: הפקות המקור של ערוץ 10 מופיעים באתר נענע 10. הגישה לתכנים לא ברורה, יש בלגן בעיצוב, וקשה להתמצא. דווקא האפליקציה של ערוץ 10 נראית הרבה יותר טוב מהאתר. ניתן להגיע בצורה מהירה לצפייה, יש גישה לצפייה בשידור החי מהטלוויזיה, וגם התכנים של חדשות 10 ניתנים לצפייה.

* תכנים: חדשות 10, אחת אפס אפס, טריני וסוזנה, היפה והחנון, הישרדות, מועשרות, החברים של נאור ולא לפני הילדים.

* פלטפורמות: דפדפן אינטרנט, אייפד, אייפון ואנדרואיד.

* מחיר: חינם.

וואלה VOD: מבחר גדול, אך חסר תוכן חדש

* ממשק: אתר וואלה מנסה בכל כוחו בחודשים האחרונים להיכנס לתחום ה-VOD.

שירות וואלה VOD מציע מבחר מאוד גדול של תוכן, אולם חובבי הסרטים והסדרות לא ימצאו בו תוכן הוליוודי חדש ששודר בשנים האחרונות בקולנוע או בערוצי הטלוויזיה בארה"ב. קצת מעצבן שבחלק מהתכנים וואלה מנסה לדחוף את הורדת הסרגל כלים שלה, כאשר אנחנו לא מצאנו דרך להגיע אל הסרט ללא הורדת הסרגל.

* תכנים: סרטי קולנוע - רק תתבגר, רק ידידים, בנגקוק מסוכנת ושליחות קטלנית 3. סדרות, למשל השולחן בקצה, הבורגנים, מתי נתנשק, שמש פלורנטין ופיק-אפ. בנוסף יש גם תוכניות לילדים והופעות.

* פלטפורמות: בוואלה השיקו את השירות כמעט בכל פלטפורמה אפשרית: דפדפן אינטרנט, חלונות 8, אייפד, אייפון, אנדרואיד במסכי הסמארט TV של סמסונג ו-LG.

* מחיר: חינם.

סמסונג SmartVOD: ממשק נוח לקהל מוגבל

סמסונג היא האחרונה להצטרף לעולם שידורי ה-VOD בישראל, והראשונה מבין יצרניות הטלוויזיות שעושה זאת - מה שיצריך השקעה בחדירה לתודעה של הצרכנים. החברה הדרום-קוריאנית החליטה לבדל את המסכים החכמים שלה בארץ באמצעות שירות המאפשר השכרת סרטים ותוכן לילדים בתשלום, ישירות מהמסך.

בינתיים לסמסונג יש הסכמים עם דיסני פיקסאר וקלטות ילדים ישראליות, אבל היא מתכננת להרחיב את ההסכמים שלה עם חברות נוספות, כמו וורנר, שתוסיף לספריית סרטי הקולנוע, את באטמן (כולל החלק החדש), הארי פוטר ושרלוק הולמס. בנוסף, יעלו גם תוכניות של רשת.

* ממשק: הגישה ל-VOD של סמסונג נוחה מאוד דרך אזור האפליקציות בטלוויזיות החכמות. הממשק בנוי כולו בעברית, כולל הסבר קצר על כל סרט וציון אם הסרט משודר בתלת-ממד ומה תקן ה-HD שהוא מוקרן בו.

יש סרטים חדשים והופעות חיות המשודרות באיכות הגבוהה 1080p. ישנה גם חלוקה נוחה למומלצים ושוברי קופות.

* תכנים: סרטי קולנוע - הנוקמים, שודדי הקאריביים, אמיצה (מסוף נובמבר), צעצוע של סיפור, טרון וסיפורי נרניה. ילדים: קופיקו, סבא טוביה, טיף וטף, גילי בא לבקר; וגם הופעות של אדל, ביונסה וג'סטין ביבר. בקטגוריית שוברי קופות סמסונג עדיין מציגה את הסרט "אי-אפשר לקנות אהבה" מ-1987 או "קוקטייל" מ-1988, אף שהקטגוריה שיותר מתאימה להם היא קלאסיקות.

* פלטפורמה: סדרת הסמארט TV של סמסונג ובהמשך טאבלטים וסמארטפונים של החברה.

* מחיר: 18 עד 23 שקל ל-48 שעות, חבילה של 10 סרטים ב-150 שקל ומנוי 30 שקל לחודש לתוכן של ילדים, הופעות חיות ובהמשך תוכניות של רשת.