פסגות: "הסכנה ברבעון לבנק לאומי - מחיקות בבטר פלייס"

כך מעריך טרנס קלינגמן מפסגות ■ לאחר הראלי במניות הבנקים, האנליסטים חלוקים לגבי ההמשך

בשקט בשקט רשמו מניות הבנקים זינוק של כ-30% בחודשיים האחרונים, אחרי תקופה ארוכה של דשדוש. בשבוע הבא יפרסמו הבנקים את דוחותיהם לרבעון השלישי.

האנליסטים אלון גלזר מלידר שוקי הון וטרנס קלינגמן מפסגות מעריכים כי יהיה זה רבעון טוב יחסית, שבו יציגו חמשת הבנקים הגדולים רווח מצרפי של 1.8 מיליארד שקל, קרוב ל-70% יותר מאשר ברבעון המקביל. הזינוק החד ברווח נובע בעיקר מהעובדה שהרבעון המקביל היה חלש.

אולם למרות הדוחות הטובים, האנליסטים חלוקים ביניהם באשר למגמה הצפויה בהמשך. "למדנו בעבר כי התיקונים של מניות הבנקים חדים בדרך כלל, ולכן קיים סיכוי טוב שאנחנו עדיין בעיצומו של התיקון. על כן אנו מעלים מעט את מחירי היעד", אומר גלזר.

לעומתו מעריך קלינגמן, כי "מניות הבנקים כבר אינן מאוד זולות, ומתמחרות בהסתברות נמוכה תסריט פסימי. רובן נסחרות קרוב למחיר היעד שלנו, וניתן לצפות לתשואה צנועה במבט קדימה. מה עוד כשהאי-ודאות הרגולטורית עדיין גדולה".

כאמור, באשר לתוצאות הרבעון הקרוב, לא צופים האנליסטים יותר מדי הפתעות.

"בסה"כ צפוי רבעון די משעמם, עם מעט השפעות חד-פעמיות. נמשיך לראות את המגמה שראינו ברבעונים האחרונים, של צמיחה קלה ברווחי המימון ועלייה קלה בהפרשות להפסדי אשראי", מעריך גלזר. "שוק ההון, שהיה חיובי ברבעון השלישי, יתרום לתוצאות הבנקים, והנהנים העיקריים מכך יהיו לאומי, דיסקונט והבינלאומי", הוא מוסיף.

גלזר וקלינגמן מעריכים שבנק הפועלים ימשיך להציג את הרווח הגבוה ביותר - מעל 600 מיליון שקל ברבעון. "הבנק ימשיך לבצע הפרשות גבוהות יחסית להפסדי אשראי, בשל החשיפה הגבוהה ללווים הגדולים", מעריך קלינגמן, שמוסיף כי הבנק מצליח להגדיל את רמת ההכנסות, למרות הריבית הנמוכה והירידה בהיקף הפעילות של הלקוחות.

שיפור משמעותי בלאומי

באשר ללאומי , אחרי שני רבעונים חלשים, קלינגמן מאמין שברבעון זה יציג הבנק שיפור משמעותי בתוצאותיו, בזכות הרוח הגבית של שוק ההון וירידה צפויה בהפרשות להפסדי אשראי.

יחד עם זאת מציין קלינגמן, כי מה שעלול לאיים על תוצאות לאומי הם דוחות החברה לישראל, שבה מחזיק הבנק 18% מהמניות. "אם החברה לישראל תבצע מחיקה משמעותית בגין ההשקעה בבטר פלייס, התחזית לרווח בלאומי עשויה להתברר כאופטימית מדי", הוא אומר.

באשר לדיסקונט א , קלינגמן מעריך כי הבנק יבצע את ההפרשות הגבוהות ביותר להפסדי אשראי, 0.77% מהתיק. "אולם מאמצי ההתייעלות והצמיחה בהכנסות יקזזו חלק ניכר מכך, והרווח יהיה טוב יותר לעומת הרבעון המקביל והקודם", הוא אומר.

קלינגמן וגלזר מעריכים כי מזרחי טפחות ימשיך להוביל בפרמטר התשואה על ההון, ויציג תשואה על ההון של 14-15%. באשר לבנק הבינלאומי , קלינגמן מעריך כי ההפרשות להפסדי אשראי של הבנק יוסיפו להיות נמוכים, והבנק יפגין שליטה טובה ברמת ההוצאות.

תחזיות האנליסטים
 תחזיות האנליסטים