חוגלה קימברלי בוחנת יציאה למכרז על תקציב המדיה

לפני מספר חודשים החליפה החברה ידיים, כשנמכרה ללן בלווטניק מידי אי.די.בי

בעקבות שינויי הבעלות בחוגלה קימברלי, החברה בוחנת את האפשרות לקיים מכרז על תקציב המדיה שלה - כך נודע ל"גלובס".

החברה פנתה בתקופה האחרונה למספר אנשי מקצוע שאינם נמנים עם קבוצות הפרסום שלה, והתייעצה אתם באם כדאי לקיים מכרז כזה ומה הדרך הנכונה לבצע אותו.

מערך הפרסום של חוגלה קימברלי מורכב משני משרדי פרסום - מקאן-אריקסון וגיתם BBDO. המותגים העיקריים שבהם מטפל מקאן-אריקסון הם האגיס וקוטקס, ואילו המותגים העיקריים שבידי גיתם BBDO הם לילי וניקול. בנוסף מטפל גיתם בתקציב התאגיד והמותג קלינקס.

תקציבי המדיה של החברה נוהלו עד עתה על-ידי חברות המדיה של משרדי הפרסום: TMF שבה שותפה גיתם; ויוניברסל מקאן שבבעלות מקאן-אריקסון.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של חוגלה עמד ב-2010 על כ-27 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2011 ירד התקציב ל-20.2 מיליון דולר, וב-2012 נרשמה ירידה נוספת ל-16.1 מיליון דולר במחירי מחירון.

בשנה האחרונה נתח התקציב הגדול יותר נפל בידי קבוצת מקאן, שטיפלה ב-7.5 מיליון דולר, לעומת 5.7 מיליון דולר שטופלו בגיתם. עם זאת, היקפי הפרסום של כל משרד הם נגזרת של הפעילות השיווקית שמבצעת החברה בהתאם למותגיה, ולא תמיד נוטה הכף לכיוון מקאן.

פרידה מהסכמי המדיה של אי.ד.בי

הרעיון לצאת למכרז מדיה, שבמסגרתו עשויים כל התקציבים לעבור לטיפול חברה אחת, הוא חלק משינוי הבעלות בחברה. עד לפני מספר חודשים נמנתה חוגלה קימברלי על קבוצת אי.די.בי (באמצעות כלל תעשיות), ומתוקף זה הייתה כלולה בהסכמי המדיה הכוללים של הקבוצה. במאי השנה נמכרה כלל תעשיות לידי איש העסקים לן בלווטניק.

אי.די.בי מנהלת מזה מספר שנים הסכם מסגרת מול זכייני הטלוויזיה המסחרית, שבמסגרתו יש יעדים ומחירי יעד לכל הקבוצה, כשכל חברה מתנהלת עצמאית מול הזכיינים עם משרדי הפרסום וחברות המדיה של אותה חברה.

חוגלה
 חוגלה

מחוגלה לא נמסרה תגובה.