כללי המשחק משתנים - תקופת מהפיכות בכל תחום

חלק מאי-הוודאות הכלכלית העולמית נובע ממשבר החובות האירופי ומההאטה בסין, אך לא מדובר רק על חולשה כלכלית ■ גם הממשלות מייצרות אי-ודאות

חלק מאי-הוודאות הכלכלית העולמית נובע ממשבר החובות האירופי ומההאטה בסין, אך לא מדובר רק על חולשה כלכלית. גם הממשלות מייצרות אי-ודאות. איש אינו יודע למה לצפות במונחים של הוצאה ציבורית, מסים ורגולציה.

בו זמנית משתנים כללי המשחק בסקטור העסקי, תעשייה אחרי תעשייה. התחרות מתחזקת מאד, ההבדלים בין מנצחים ומפסידים מצטמצמים, והכל מתרחש במהירות הולכת וגוברת. התעלמות מגורם חשוב אחד במרוץ הגדול גוררת השתרכות מאחור, או אפילו יציאה מהמשחק - מהר יותר מאשר בעבר. מה תהיה המהפכה הבאה ששוב תשנה את כללי המשחק? מפגש פסגה שכולל שניים מהכלכלנים המובילים בעולם ונגיד בנק, ינסה לתת מענה לשאלה הזו בדיון "כללי המשחק משתנים", שייערך ביומה הראשון של ועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס".

פרופ' טיילר קוואן הוא אחד הכלכלנים המשפיעים ביותר בעשור האחרון והוכתר על ידי "ביזנסוויק" והמגזין Foreign Policy כאחד הכלכלנים המובילים באמריקה ואחד מ-100 ההוגים העולמיים החשובים ביותר של 2011. סטיב קין הוא פרופ' לכלכלה ומימון באוניברסיטת מערב סידני והוא מהמעטים שחזו את המשבר הכלכלי האחרון, לרבות התפוצצות בועת ההיי-טק ומשבר החובות הריבוניים של אירופה. לשיטתו, יחסי חוב לאומיים מול התוצר הלאומי הגולמי הם שורש המשבר הכלכלי, ואם ההנהגה הפוליטית תבחר להתמודד עם המשבר באמצעים מוכרים, העולם יעמוד לפתחו של מיתון גלובלי שעלול להימשך שני עשורים לפחות. יחד עם נגיד הבנק הצ'כי, ד"ר מירוסלב זינגר, ובהנחייתו של ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל מכתשים אגן, משתתפי הדיון ינסו להעריך מה תהיה המהפכה הבאה - כלכלית, מדינית או חברתית - שתשנה את הדרך שבה אנו מתנהלים ורואים את העולם. פאנל מרכזי זה ינסה בין השאר להסביר האם המהפכות הבאות יישאו אופי מקומי בעצימות נמוכה או אופי גלובלי.

ועידת ישראל לעסקים 2012, הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן " 2013 - לאן?". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים ובכירי הכלכלה מהארץ ומהעולם. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בתאריכים 9-10 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.