ערוץ CNN נשאר בישראל - הגיע להסדר עם yes

בשבועות האחרונים התחדש המו"מ בין CNN וחברת הלוויין, והצדדים הגיעו להבנות ■ לא מן הנמנע כי הערוץ יהיה חלק מחבילת הבסיס הצרה של ‏yes‏

‎‎חברת הלוויין ‏yes‏ לא תסיר את ערוץ החדשות הבינלאומי ‏CNN‏ בסוף השנה, זאת למרות הצהרות קודמות. ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים התחדש המשא-ומתן בין הערוץ האמריקני לפלטפורמה, והצדדים הגיעו להבנות.

לא מן הנמנע כי הערוץ יהיה חלק מחבילת הבסיס הצרה שתנהיג ‏yes‏ מסוף השנה, במסגרתה יש חובה רגולטורית לשדר ערוץ חדשות בינלאומי.

‏חברת הלוויין היא הפלטפורמה הטלוויזיונית היחידה שמשדרת את הערוץ מבית טרנר. זאת לאחר שהשנה נפרדה הוט מהערוץ האמריקני, לאחר ששם לא הסכימו להוריד עוד את העלויות בחוזה ההתקשרות.

‏ערוץ החדשות האמריקני CNN משודר בעשרות מדינות סביב העולם ונחשב מאז הקמתו לערוץ חדשות מרכזי. ואולם, בתקופה האחרונה הוא סבל מירידה עקבית בנתוני הצפייה בו ברחבי העולם.

לאור העובדה כי הערוץ היה מראשוני הערוצים ששודרו בטלוויזיה הרב-הערוצית בישראל בראשית ימיה, אופן ההתקשרות שהביא אותו לקהל בארץ כבר לא נהוג ונחשב יקר בעבור הפלטפורמות.

לצד זה, נוספו לערוץ בשנים האחרונות תחנות בינלאומיות מתחרות רבות ובראשן FOX האמריקנית ו-‏MSNBC‏, כשלצדן ערוצי חדשות דוברי אנגלית ממדינות שונות כמו פראנס 24 הצרפתית, אל-ג'זירה, ערוץ סיני וערוץ רוסי.

בחברת הלוויין אישרו את הדברים. מערוץ ‏CNN‏ לא נמסרה תגובה.