בעקבות העתירה: מועד סגירת מכרז המשתלה נדחה בשבועיים

ההחלטה על דחיית המכרז, כמו גם על שינוי בהסדרי התשלום במסגרתו, היא פועל יוצא של העתירה שהוגשה לביהמ"ש ע"י חברת נכסי המרכז נאמנויות

מינהל מקרקעי ישראל ועיריית תל-אביב דוחות את מועד פרסום מכרז המשתלה בתל-אביב בשבועיים - כך נקבע היום (ג') בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

ההחלטה על דחיית המכרז, כמו גם על שינוי בהסדרי התשלום במסגרתו, היא פועל יוצא של העתירה שהגישה לבית המשפט חברת נכסי המרכז נאמנויות, באמצעות עורכי הדין הלל איש-שלום, ערן באלינט, אלעד גריינר ודוד הדר. מדובר בקבוצת רכישה שבכוונתה לגשת למכרז המאורגנת על-ידי חברת איילה אגם ייעוץ נדל"ן, בראשות ג'קי סויסה ואיתן לוי.

כבר הבוקר פורסמה מודעת הבהרה באתר מינהל מקרקעי ישראל בנוגע למכרז המדובר. במודעה נכתב כי "מינהל מקרקעי ישראל ועיריית תל-אביב מבקשים להבהיר כי חוזה החכירה ייחתם לאחר חתימת היזם (כפוף לעמידה של היזם בכל ההתחייבויות) על-ידי העירייה והמינהל. העתק מההסכם החתום יימסר לזוכה, ובמקביל תפעל העירייה לקבלת אישור שר הפנים. עם מתן אישור שר הפנים יינתן תוקף סופי להתקשרות. בכל מקרה של סתירה בין האמור בחוברת המכרז לאמור לעיל, יגבר האמור לעיל".

בהודעה לא צוינה דחיית מועד הסגירה, והודעה נוספת תפורסם ככל הנראה בקרוב.

בדיון שנערך היום בבית המשפט, במסגרתו הגיעו הצדדים להסכמה, נקבע כי תנאי התשלום לעיריית תל-אביב ישונו, כך ש-50% מהתשלום יועבר עם הזכייה במכרז, והיתרה רק לאחר אישור שר הפנים.

הסיבה לשינוי תנאי התשלום היא הטענה שהוצגה בעתירה, לפיה אין זה סביר כי העירייה תקבל את מלוא התמורה במכרז לפני אישורו של שר הפנים. כאמור, הצדדים גם הסכימו על דחיית מועד הסגירה בשבועיים.

כזכור, מינהל מקרקעי ישראל פרסם לפני מספר חודשים את המכרז המאפשר בניית 452 יחידות דיור ב-6 מתחמים שונים בצפון תל-אביב. המכרז היה אמור להיסגר ביום ראשון הקרוב (2.12.12), אולם כעת יוכלו קבוצות הרכישה והקבלנים שיחליטו לגשת למכרז להגיש את ההצעות עד ל-16 בדצמבר.

למכרז עתידות לגשת מספר קבוצות רכישה, ביניהן גם קבוצת הרכישה שארגנה חברת איילה אגם ייעוץ נדל"ן, שעומדת להגיש הצעה לבניית פרויקט בן 92 דירות.