הדוח האחרון של וורמברנד: הפסד של 18 מיליון שקל לרבוע כחול

רשת מגה הצליחה להגדיל את שיעור הרווח התפעולי הרבעוני מ-2% ל-2.4%

‎‎על רקע הודעת הפרישה מהשבוע שעבר של מנכ"ל קבוצת אלון רבוע כחול , זאב וורמברנד, הציגה היום (ד') קבוצת הקמעונות של דודי ויסמן ושרגא בירן הפסד של 18 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, לעומת רווח של כ-34 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ‏המעבר להפסד נרשם לאחר שברבעון השלישי של 2011 נהנתה רבוע כחול מהטבת מס של כ-35 מיליון שקל.

ב-9 החודשים הראשונים של השנה צנחו רווחי הקבוצה ב-95% והסתכמו בפחות מ-5 מיליון שקל.

‏‏אלון רבוע כחול שולטת ברשת המזון מגה ובחברות דור-אלון, רבוע נדל"ן ונעמן. ‏בדוחות הכספיים נמנעת הקבוצה מלחשוף את הנתונים המלאים של פעילות רשת מגה, רשת המזון השנייה בגודלה בישראל, אולם מפילוח מגזרי הפעילות עולה כי רשת הסופרמרקטים הצליחה להגדיל את שיעור הרווח התפעולי הרבעוני שלה מ-2% ל-2.4%.‏

‏היקף המכירות של מגה גדל בשיעור מתון של 0.7% ל-1.68 מיליארד שקל, והמכירות בחנויות זהות נחלשו ב-0.4%, לעומת צניחה של 6.4% בנתון זה ברבעון המקביל.

‏ב-9 החודשים הראשונים של השנה ירדו הכנסות מגה ב-2% לפחות מ-5 מיליארד שקל, והמכירות בחנויות זהות ירדו ב-3.5%.

‏שיפור בתוצאות מגה ביחס לציפיות הוא שעמד כנראה מאחורי עליות נאות של 11.3% שרשמה היום מניית אלון רבוע כחול.

‏‏הפסדים בפעילות הסלולר

‏‏ברמת הקבוצה, רבוע כחול לא הצליחה לשפר את הרווחיות הגולמית והתפעולית, ובמקביל הוצאות המימון שלה עלו משמעותית.

‏‏‏פעילות הסלולר שלה (‏Youphone‏) טרם מניבה הכנסות משמעותיות, וההשקעה בה הסבה הפסד תפעולי של כ-10 מיליון שקל ברבעון, והפסד כפול מזה בינואר-ספטמבר. כמו‏ כן סבלה הקבוצה מהמשך ההפסדים שרושמות רשתות "כפר השעשועים" ו"הכל בדולר".

‏וורמברנד אמר היום כי "תחום הסופרמרקטים מראה שיפור יפה ברווחיות התפעולית. עשינו מהלכי התייעלות רציניים, שבאו לידי ביטוי, ולכן רואים את השיפור. ביחס לחברות האחרות בשוק, אנו היחידים שמראים תיקון כזה גדול.

‏‏"כשמסתכלים על 214 חנויות - 87% מהן מייצרות רווח תפעולי של 3.9%, וביתר צריך לטפל. מ-6 חנויות יצאנו במהלך הרבעון, אך זה עדיין לא בא לידי ביטוי. ברבעון הרביעי נצא מעוד 5 חנויות, וב-20 חנויות נטפל בדרך של הפעלה לא תחת השם מגה". ‏‎‎‏

תוצאות מגזר הסופרמרקטים
 תוצאות מגזר הסופרמרקטים