ספר הבז': פגיעה בהיקף פעילות הייצור בגלל הצוק הפיסקלי

ספר הבז' של הפדרל ריזרב הראה כי החשש מהצוק הפיסקלי פוגע בפעילות הייצור של המפעלים בארצות הברית ■ למרות זאת הספר מציג שיפור מסויים בשוק העבודה במדינה

הפדרל ריזרב פרסם הערב את ספר הבז' לחודש אוקטובר שבודק את הפעילות הכלכלית במחוזות השונים של הבנק המרכזי ובודק את מצבה של הכלכלה האמריקאית. הנושא המרכזי שעולה הינו החששות מהצוק הפיסקלי שהובילה להאטה ובחלק מהמקרים להתכווצות בהיקף פעולות הייצור בארצות הברית.

מספר הבז' עולה כי מבין 12 המחוזות של הפדרל ריזרב 5 דיווחו על היחלשות בפעילות המפעלים בעקבות החששות מהצוק הפיסקלי שפוגעות בתחזיות הכלכלה האמריקאית בעוד ששני מחוזות נוספים אמרו שהמצב אצלם מעורב. התעשיות שנפגעו הכי הרבה הינם ההיי-טק, חלקי חילוף למכוניות ויצרניות של ציוד כבד. מנגד יצרניות של בתחום החלל והתעופה הצליחו לשמור על יציבות. בספר מציינים כי היקף הפעילות הכללי בכלכלה האמרקיאית גדל בתקופה האחרונה.

הפדרל ריזרב גם התייחס להשפעתה של הסופה "סנדי" שפגעה בחוף המזרחי בארצות הברית בסוף חודש אוקטובר על הפעילות הכלכלי במדינה וקבע, כי למרות שנרשמה פגיעה בהיקף פעילות הייצור של מדינת ניו-יורק יש צפי להתאוששות בגלל מאמצי השיקום של המדינה.

על פי הספר ההוצאה הפרטית צמחה בקצב מתון והקמעונאים הביעו אופטימיות מהיקף המכירות הצפוי בתקופת החגים הנוצרים המתקרבת. הפד גם דיווח על שיפור מסויים בהיקף פעילות שוק העבודה בארצות הברית והוא הודיע כי ימשיך בתוכניות ה-QE3 עד שיהיה שיפור משמעותי בשוק הזה.