משרד ראש הממשלה שינה את המתווה להצלת ערוץ 10

משרד רה"מ החליט להאריך את זיכיון הערוץ בשנתיים - במקום ב-3 שנים כמו במתווה הראשוני ■ ערוץ 10: השינוי - בגלל שרה"מ מבקש לסגור את הערוץ

משרד ראש הממשלה חזר בו מהמתווה שהציע להצלת ערוץ 10 והחליט במסגרת ההסדר המוצע להאריך את זיכיונו של הערוץ בשנתיים בלבד - במקום ב-3 כפי שהיה במתווה הראשוני.

מדובר בהחלטה של השעות האחרונות בלבד, והיא התקבלה במשרד ראש הממשלה ללא כל סיבה רשמית, בסמוך למסיבת העיתונאים שקיים בצהריים בעל המניות של ערוץ 10, רון לאודר.

לדברי גורמים בערוץ 10, מדובר בהפרה של ההסכם כפי שהוצג להם, ושנתיים של זיכיון אינן מעניקות אופק ראוי לבעל מניות או למשקיע חדש בערוץ. כלומר, לחתימה על ההסכם של לאודר היום בצהריים אין כל משמעות בפועל, לאור אי-ההסכמות.

המתווה כולל בנוסף ביטול של דמי התמלוגים בשנה הבאה לכל זכיוניות הטלוויזיה המסחרית ומתן הלוואה של 65 מיליון שקל לכל זכיינית שתחפוץ בכך.

בערוץ 10 אמרו הערב (א') כי השינוי במתווה מקורו בלשכתו של ראש הממשלה, שמבקש לסגור את הערוץ.

בכיר בערוץ 10 אמר כי "מתווה לוקר, כפי שפורסם ויוחצן על-ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה ב-5 בנובמבר של הארכת זיכיון ל-3 שנים, התבסס על עבודה מקצועית של אנשי האוצר, עבודה שבבסיסה תוכנית עסקית לתקופה של 3-5 שנים, תוכנית עסקית ומודל פיננסי לתקופות החזר ותשואה של 3 שנים לכל הפחות.

"כאמור, התוכנית העסקית התלת-שנתית של הדרג המקצועי במשרד האוצר הביאה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר להציע מתווה לפיו יוארך זיכיון הערוץ ל 3 שנים. אפשר רק לתמוה איך ומדוע פתאום כעת ובהינף-יד נמחקה עבודת כל הדרגים המקצועיים, ותוכנית עסקית של 3-5 שנים אמורה לספק את אותן התוצאות בשנתיים בלבד. מסתבר שיש אלכימאים בירושלים".

נזכיר כי היום בצהריים חתם רון לאודר, בעל המניות הדומיננטי של ערוץ 10, על טיוטת ההסכם להצלת הערוץ מול המדינה. במסיבת עיתונאים שקיים היום בתל-אביב סיפר לאודר על לבטיו באשר להישארותו בערוץ, ואמר כי טובת עובדי הערוץ הכריעה, וכי הוא בחר לחתום על המתווה שמציעה ועדת לוקר - למרות ש"הוא לא אופטימלי".