בנק אגוד מוריד המלצה לבבילון; "לנקוט משנה זהירות"

האנליסט בני דקל מוריד המלצה למניית בבילון מ"קנייה" ל"תשואת שוק": החלטה של בבילון שלא להנפיק יכולה להשפיע לשלילה בטווח הקצר ולגרור ירידות חדות

האנליסט בני דקל מבנק אגוד, שהיה השורי ביותר בשוק הישראלי על מניית בבילון , לוקח צעד אחורה. בסקירה שהוציא דקל תחת הכותרת "דילמת האנליסט", הוא מוריד את המלצתו למניית החברה ל"תשואת שוק" מ"קנייה", ומסביר כי עד שיתבהרו הפרטים לגבי ההנפקה - מומלץ לנקוט במשנה זהירות בנוגע להחזקה במניה. נציין כי דקל אינו משנה את מחיר היעד שלו למניה ב-72.5 שקל, פרמיה מעל 150% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה.

"עד כה המלצנו על מניית בבילון ב'קנייה' כיוון שאנו בוחנים את החברה דרך משקפיים של שווי בלבד. להערכתנו, החברה תציג ביצועי יתר גם בדוח הבא בהתאם לתחזיתנו. אין לנו סיבה 'לקחת צעד אחורה' בהערכת השווי הכלכלי שאנו מעניקים לחברה והדיווח האחרון בדבר ליקויים שנמצאו על ידי גוגל אינו מהווה אינדיקציה כי ההסכם עם גוגל נופל. בראייתנו, זה חלק מיחסי הגומלין של כל הסכם בין ספק ולקוח וזה נראה כמהלך עסקים רגיל", כותב דקל.

דלק ממשיך ומסביר כי בטווח הקצר נכנסים שיקולי מסחר בדמות החשש כי השוק האמריקני אינו מוכן לתת שווי גבוה יותר מהשווי הסחיר בישראל. "להערכתנו אחת הבעיות שעומדת בפני החברה להשיג שווי גבוה היא שמדובר בהנפקה משנית ולא בהנפקה ראשונית. אנו מאמינים כי זה לא משנה באיזה שווי החברה תונפק בנאסד"ק, אנו מעריכים כי השוק האמריקני יידע לתת לחברה בסופו של דבר את השווי הראוי לה", נכתב.

בשורה התחתונה מזהיר דקל כי הוא אינו יכול להעריך את סיכויי ההנפקה ויכול להיות שהנהלת בבילון תחליט בסופו של דבר לא לבצע אותה משיקולי שווי או כל שיקול אחר. "החלטה כזו עשויה, בטווח הקצר, להשפיע לשלילה על המניה ואנו עשויים לראות ירידות חדות במניה", כותב דקל.