אובמה מגיב להצעת הרפובליקנים: "התוכנית אינה מאוזנת"

בראיון ל"בלומברג" אמר הנשיא האמריקני כי התוכנית של הרפובליקנים לא תספק את ההכנסות הדרושות לצימצום הגרעון העצום בעשור הבא ■ מתעקש על העלאת מס ההכנסה לעשירים

בראיון ל"בלומברג" הנשיא אובמה הגיב לראשונה להצעה של הרפובליקנים להתמודדות עם הצוק הפיסקלי הקרב ובא וטען כי היא אינה טובה ולא תספק את ההכנסות הדרושות לצימצום 4 טריליון דולר בגרעון בעשור הבא.

"יש לנו את הפוטנציאל להגיע לפתרון", אמר אובמה במהלך הראיון הטלויזיוני הראשון שקיים מאז שנבחר לנשיאות בפעם השנייה. "למרבה הצער הפתרון של הרפובליקנים עדיין לא מאוזנת".

דבריו של אובמה מגיעים לאחר שאמש הציג ג'ון בוהנר את התוכנית של הרפוליקנים לפתרון הצוק הפיסקלי. התוכנית של הרפובליקנים כוללת העלאת מסים ב-800 מיליארד דולר, כמחצית ממה שהציע אובמה. בנוסף היא כוללת קיצוצים של 600 מיליארד דולר בשירותי הבריאות, ה"מדיקייר" - כ-400 מיליארד דולר יותר ממה שהציע אובמה.

אולם, סלע המחלוקת המרכזי שניצב בין הצדדים הוא סירובם של הרפובליקנים להסכים להעלאת מס ההכנסה לעשירים. "המס לבעלי 2% מההכנסה הגבוהה הולך לעלות ולא נוכל להתפשר על כך", אמר אובמה במהלך הראיון, אך באותה נשימה הוסיף כי הוא מוכן להתפשר ולבצע קיצוצים נוספים.