דרמה באיטליה: מונטי הודיע לנשיא על כוונתו להתפטר מתפקידו

לאחר פגישה שארכה שעתיים בין ראש הממשלה לנשיא מסר מונטי את מכתב ההתפטרות שלו ■ ההתפטרות תיכנס לתוקף מיד עם אישור הפרלמנט לתקציב המדינה לשנת 2013

שעות לאחר שראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני הודיע על כוונתו להתמודד שוב בבחירות הכלליות שיערכו במדינה בשנה הקרובה, ולאחר שמפלגתו של ברלוסקוני הודיעה על משיכת התמיכה בממשלה המכהנת, הודיעה הערב לשכתו של נשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו כי ראש ממשלת איטליה הנוכחי מריו מונטי הודיע לנשיא על כוונתו להתפטר מתפקידו.

על פי ההודעה שיצאה משלכתו של נפוליטנו הערב, לאחר פגישה שארכה כשעתיים בין מונטי לנפוליטנו הודיע הראשון על כוונתו להתפטר מיד לאחר שממשלתו תצליח להעביר את תקציב המדינה לשנת 2013. מונטי כבר הגיש את התפטרותו לנשיא איטליה ואמר שבמידה ויצליח להבטיח שהתקציב יאושר בצורה חלקה הוא יאשר את ההתפטרות שלו.

מונטי טען שהסיבה להתפטרות נובעת מהעובדה שמפלגתו של ברלוסקוני, מפלגת העם החופשי משכה את תמיכתה בממשלתו ביום חמישי ובשל כך הוא מרגיש כי היא איבדה את תמיכת הפרלמנט בה, ועל כן החליט להתפטר.

מוקדם יותר היום הודיע ברלוסקוני לעיתונאים כי הוא מתכוון להתמודד על תפקיד ראש ממשלת איטליה בבחירות שיערכו במהלך השנה הבאה. את הדברים אמר ברלוסקוני היום במהלך ביקור שלו במתקן האימונים של קבוצת AC מילאן שבבעלותו. "אני הולך להתמודד ואני הולך לנצח", אמר ברלוסקוני לעיתונאים. "ושוב אני עושה זאת מתוך תחושת אחריות". הדברים של ברלוסקוני שמים קץ לשמועות והספקולציות שהתרוצצו בחודשים האחרים לגבי תוכניותיו הפוליטיות של טייקון התקשורת.