המלצות ההשקעה החמות ביותר של גולדמן זאקס ל-2013

בבנק ההשקעות ממליצים בין היתר לרכוש אג"ח ספרדיות ובזירת המט"ח המליצו למשקיעים לבצע שורט על הדולר האוסטלרי כנגד הכתר הנורווגי ■ ומה לגבי המניות?

בבנק ההשקעות גולדמן זאקס לא מפסיקים לספק תחזיות ל-2013. לאחר שפרסמו תחזית אופטימית למדי לגבי השנה הבאה לפני כשבוע, לפיה מדד ה-S&P500, יעמוד על רמה של 1,575 בעוד שנה מעכשיו מה שמהווה אפסייד של כ-12%. אז מהן ההמלצות הנוספות שלהם כעת?

בבנק ההשקעות העריכו כי הרווחים עבור ה-S&P צפויים להיות מעל ל-4% בשנים 2013 ו-2014. כלכלני גולדמן זאקס מעריכים שלמרות כל החששות מהצוק הפיסקלי, לבסוף הוא לא יתממש, אך משמעות העניין שתהיה העלאת מסים וירידה בהיקף ההוצאות הממשלתית.

ומה לגבי אסטרטגיות המסחר לשנה הבאה? בגולדמן זאקס המליצו לפני מספר ימים כי כדאי לרכוש אג"ח ספרדיות ובזירת המט"ח המליצו למשקיעים לבצע שורט על הדולר האוסטלרי כנגד הכתר הנורווגי. השבוע, הם יוצאים עם המלצה חדשה לשנת 2013: "קנו מניות של בנקים אמריקנים עם שווי שוק גדול".

אומנם מניות הבנקים איכזבו את המשקיעים בשנים האחרונות, מאז פרץ המשבר של 2008, אולם שנת 2012 הייתה שנת מהפך עבור מניות הבנקים וחלקן זינקו בעשרות אחוזים.

"ההמלצה שלנו מבוססת על מספר גורמים התחזית השנתית ל-2013", כך נכתב במזכר ששלחו בבנק ההשקעות ללקוחות. ראשית, בגולדמן מעריכים כי הכלכלה הגלובלית ושוקי המניות ישתפרו בשנה הבאה ויציגו תשואות חיוביות יותר, בייחוד בארה"ב.

מעבר לכך, המדיניות המוניטרית של ארה"ב תמשיך להתמקד ברכישת MBS - אג"ח מגובה משכנתאות. כלומר, ה'פד' ימשיך לנתב את המדיניות שלו בשוק הדיור. בנוסף, בגולדמן צופים כי מגמת השיפור בסקטור הדיור, מבחינת המחירים והפעילות, עניין שיביא לשיפור וחיזוק מערכת הבנקאות.

הכלכלנים של גולדמן זאקס הם אינם היחידים עם גישה חיובית לגבי הבנקים הגדולים בארה"ב. גם בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל סוברים כי הגיע הזמן היחשף לסקטור הבנקאות.