העליון: איש רשות המסים לשעבר יגאל סער ירצה 5 חודשי מאסר

"מעמדו של סער כעובד רשות המסים שהפר אמונים הוא נסיבה מחמירה לצורך גזירת עונשו", כתבו שופטי העליון בהחלטתם לדחות את הערעור על גזר דינו

‎‎איש רשות המסים לשעבר, יגאל סער, ירצה 5 חודשי מאסר בפועל, בעקבות הרשעתו ב-3 סעיפים של הפרת אמונים בפרשת רשות המסים - כך קבע היום (ב') בית המשפט העליון, שדחה את הערעורים הנגדיים שהגישו סער ופרקליטות המדינה על גזר דינו של סער, שניתן בבית המשפט המחוזי מרכז.

"בניגוד ליתר הנאשמים", כתבו שופטי העליון, "סער לא נטל אחריות ולא הפנים את העבירות החמורות שעבר, ואף ניסה לתת למעשיו הסברים לא הגיוניים".

‏‏סער, ששימש עד לפני חודשים אחדים כבכיר ברשות המסים ועבד בה 31 שנה, הואשם תחילה ב-7 סעיפי שוחד והפרת אמונים. הוא הואשם כי פנה ליורם קארשי, מגיבורי הפרשה ואחיה של שולה זקן, וביקש ממנו לפעול אצל ג'קי מצא, ששימש כראש רשות המסים, במטרה לקדם את מינויו של סער לסמנכ"ל הרשות למינהל. בהמשך הוא מונה לנציג הרשות בארה"ב.

בית המשפט המחוזי מרכז זיכה את סער מעבירות השוחד, הרשיע אותו ב-3 סעיפי הפרת אמונים וגזר עליו 5 חודשי מאסר בפועל, שלא ניתן להמירם בעבודות שירות.

הן סער והן הפרקליטות עירערו על הכרעת הדין וגזר הדין, ואולם בעצת השופטים סלים ג'ובראן, ניל הנדל וצבי זילברטל, נמשכו הערעורים על הכרעת הדין, ונותרו רק הערעורים על העונש שהוטל על סער.

‏‏"מעמדו של סער כעובד רשות המסים שהפר אמונים הוא נסיבה מחמירה לצורך גזירת עונשו", כתבו שפטי העליון בהחלטתם לדחות את הערעורים על העונש. "המאבק בשחיתות הציבורית צריך לבוא לידי ביטוי בענישה מחמירה ומרתיעה. העבירות אותן עבר סער פגעו פגיעה קשה בערכים המוגנים, ואלה צריכים לבוא לידי ביטוי בענישה משמעותית".

‎‎השפעה על מינויים

‏בפרשת רשות המסים הואשמו בכיריה רשות, ובראשם ג'קי מצא, בעבירות של שוחד והפרת אמונים, בכך שנכנעו לתכתיביהם של קובי בן-גור ויורם קארשי בנוגע למינויים פנימיים בתוך הרשות.

תיק רשות המסים הפך במהרה לתיק הדגל של הפרקליטות וסימל את מאבקה בשחיתות במגזר הציבורי. ואולם, בסופו של דבר נחתמו הסדרי טיעון עם מרבית הנאשמים בפרשה, ובראשם מצא.‏

את יגאל סער ייצגו עורכי הדין יעקב וינרוט, גלית רוטנברג וגיל דחוח.‎‏ ‏‏‎‎‏(ע"פ 863/12). ‏‎‎‏