רוח גבית לאובמה: באפט וסורוס תומכים במס נוסף לעשירים

שני המיליארדרים מובילים קבוצה של אנשים עשירים בארה"ב התומכים ברעיון של ארגון "עושר אחראי" הקורא למדיניות מס פרוגרסיבית ועל העלאת המס על נכסי העשירים

בעוד הרפובליקנים והדמוקרטים בארה"ב מנהלים דיונים קדחתניים בניסיון להגיע לפשרה ולמצוא פתרון לאיום המצוק הפיסקלי הקרב ובא, הנשיא אובמה מקבל רוח גבית מג'ורג' סורוס ומוורן באפט, בין האנשים העשירים ביותר בארה"ב המככבים בראש רשימת האנשים העשירים בעולם.

שני האישים, המובילים קבוצה גדולה של מיליונרים, הודיעו כי הם תומכים בהעלאת המסים לעשירים, ובכך למעשה הם תומכים בעמדתו של אובמה, המבקש לבטל את הטבות המס לאלו שהכנסתם השנתית מעל 250 אלף דולר. (דרישה אליה מתגדים הרפובליקנים בתוקף)

קבוצת המיליונרים הם למעשה חלק מארגון הנקרא "עושר אחראי", (Responsible Wealth) התומך במדיניות מס פרוגרסיבית ואחראית, הכוללת הטלת מסים נוספים על נכסים של אנשים עשירים. זאת, כחלק מכל עסקה שתיחתם במסגרת הפתרון של המצוק הפיסקלי. מלבד, סורוס ובאפט, גם מיליונרים אחרים תומכים בקריאה להעלות את המס לעשירים, כגון ביל גייטס וריצ'רד רוקפלר, כמו גם פוליטקאים לשעבר כגון ג'ימי קרטר.

תחת ממשל בוש, לא היה מס על נכסים בהיקף של עד 10 מיליון דולר (או 5 מיליון דולר ליחידים). כל הנכסים הנוספים מעל ה-10 מיליון דולר מוסו בשיעור של 35%.

הארגון עושר אחראי קורא לבטל את המס רק על היקף הנכסים הראשונים ששוויים נאמד ב- 4 מיליון דולר, כאשר כל הנכסים מעבר לשווי זה ימוסו בשיעור יחסית גבוה של 45%, שיגדל במקרה של עלייה בשכר.